Startproblemer med VP 2001.. Hjælp!!

Jeg har stadig store problemer med min Volvo penta 2001. Den er i efteråret blevet grandvis sværere og sværere at få til at starte. Til sidst i efteråret kunne den slet ikke komme i gang. Jeg har nu skiftet alle filtre, rengjort tanken, og udluftet ved brændstof filteret samt ved insprøjtningsdysen. Har ikke haft mulighed for at få den kompressionstestet men måske er dette næste træk?? Jeg har prøvet at skrue røret af på dysen og der kommer et lille squis, men ikke meget diesel. Jeg har også prøvet at tørne motoren manuelt med topdækslet af og der høres en hvæsen når den når kompressions takten?? Må den det??? Den gør typisk det at når jeg tørner motoren, så går der noget tid så begynder den at "tøffe", dog uden at starte.. Har endda prøvet med noget dieselstart men heller ikke det hjalp?? Jeg er sgu ved at blive desperat!!! Hjælp ønskes af de kloge motorkyndige på denne side.. :-) På forhånd tak.
Jeg har stadig store problemer med min Volvo penta... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan den smide vand i olien?? Man kan jo godt forestille sig at den har svært ved at starte hvis den er fuld af olie og vand?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kan være at brændstofpumpen er færdig, så kan den lække dieselolie til smørreolien.

På de fleste motorer idag er ånderøret til underkomprimationen ført op til indsugningen, så hvis der er for meget olie i bundkarret bliver det trykket op i indsugningen, dette er lavet for at de olie dampe der er under normal drift, bliver til energi og mindre miljøbelastning. Og de er meget brændbare så i en båd er det normal en fordel, da de ellers ligger sig i bunden af maskinrummet

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis