Rystelser i styrtøj og venstre bremse varm.

Hejsa.

Jeg er den glade ejer af en saab 9000 fra 1997. Jeg har fået et mindre problem med min bil. Ved motorvejskørsel begyndre rattet at ryste en gang imellem, igår opdagede jeg så at venstre fælg var meget varm. Jeg tog hjulet af og konstaterede at bremseskiven var svær at dreje rundt, sammenlignede med højre som var langt mere smidig.
Jeg tænkte jeg vil hive kaliberen af og prøve at smøre glidererne. Men......er der nogen som har gode råd til hvordan jeg gør og hvad jeg skal være opmærksom på?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tør godt holde en kop god, kølig pils på, at stemplet har sat sig i caliberen.
Prøv dog lige at linde på luftskruen først, og se om det letter drejningen af skiven. Gør det det, er det bremseslangen som er faldet sammen indvendigt.

Med venlig hilsen
ktm

En kammerat nævnte gliderne, grundet at hvis det var stemplet som havde sat sig ville rystelserne være der hele tiden?
Hej
Under alle omstændighed skal du have efterset begge calibre, man reparere altid parvis.
Det kunne godt være dine glidere, eller klodser som sidder fast.
Men du bør få det hele adskildt og efterset...
mvh jens
Det er jo dem der bliver afmonteret og smurt NÅR man passer sine service-eftersyn.

Uldal... Du mener dem som lige får et pust med trykluften så de ser fine ud igen?
Annonce
næ, jeg mener såmænd afmontering, stålbørste, alu-fedt på caliper, afrens af skivekanter, , kontrol af slidindikator, klodser, slanger, montering, fedt på skiveflange, på med hjulet - som man gør ved en ordentlig service!!! Ja, kunden skal spørges om han/hun vil have bremser renset. Har aldrig truffet nogen der siger nej.

Uldal
hele den store omgang med borgermusiken
må jeg indrømme at den harjeg aldrig set/hørt om
indgik i et normal service tjek uden man er kommet
til at betale exstra eller også snyder de de steder
jeg har kommet og du siger jo selv at i skal spørge

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

du fatter det åbentbart ikke: Det hører IKKE ind under service, men ordentlige værksteder spørger kunden, så de er opmærksomme på, at det kunne v ære et problem. Det er jo altid værkstedet der BAGEFTER får hug, hvis bremserne svigter. Kunden får valget Det samme gælder f.eks. medløberhjul ved tandremmen. Det er altså ikke bare bussemænd der skruer! Husk på, at kunder er ikke noget man har, men noget man låner hos kollegaen

Uldal
Hov hov små slag og godt ord igen , ingen grund til at råbe og blive grov

dine ord :
"Det er jo dem der bliver afmonteret og smurt NÅR man passer sine service-eftersyn."

"næ, jeg mener såmænd afmontering, stålbørste, alu-fedt på caliper, afrens af skivekanter, , kontrol af slidindikator, klodser, slanger, montering, fedt på skiveflange, på med hjulet - som man gør ved en ordentlig service!!! Ja, kunden skal spørges om han/hun vil have bremser renset. Har aldrig truffet nogen der siger nej."

umiddelbart lyder det som om at det er noget der indgår ifølge dig selv
bortset lige fra at du siger i skal spørge

og jeg ved godt at det ikke er bussemænd der skruer i bilerne
er prof. chauffør og har haft vognmandsforretning med eget værksted
så jeg ved godt hvor jeg skal sætte ind og også hvor pengene skal bruges
men det kan da godt være jeg ikke fatter noget og er lidt hjernedød

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

når jeg skriver: "Hvis man passer sine serviceeftersyn" mener jeg naturligvis, at man svarer ja til indskrivningens spørgsmål, om man vil have andet end blot kontrol af belægning på klodserne. Jeg er klar over, at mange tror, at de afleverer bilen til eftersyn og så er alt OK og man har "passet" sit eftersynsmodul, og at ethvert spørgsmål om tillægsrep. er penge ud af lommen.
Det er heller ikke skolen der skal opdrage forældrenes børn, men de kan foreslå aktiviteter i hjemmet. Alle har et vist ansvar.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis