Rystelser i styrtøj og venstre bremse varm.

Hejsa.

Jeg er den glade ejer af en saab 9000 fra 1997. Jeg har fået et mindre problem med min bil. Ved motorvejskørsel begyndre rattet at ryste en gang imellem, igår opdagede jeg så at venstre fælg var meget varm. Jeg tog hjulet af og konstaterede at bremseskiven var svær at dreje rundt, sammenlignede med højre som var langt mere smidig.
Jeg tænkte jeg vil hive kaliberen af og prøve at smøre glidererne. Men......er der nogen som har gode råd til hvordan jeg gør og hvad jeg skal være opmærksom på?
Hejsa. Jeg er den glade ejer af en saab 9000 fra... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uldal
hvor skulle kunden vide fra at det andet også skal laves
i min verden er det en selvfølge at har jeg været til et
SERVICE eftersyn har værkstedet sikret sig at bremser/styretøj/lygter er iorden foruden smøring og filterskift
er der noget der skal skiftes så får jeg besked hvis det er udover garantirep./ikke indgår i pris på eftersyn
inden de bare lige bruger løs af mine surt sammensparede penge ikke at de ikke har lov til at klø på men jeg
finder det ualminlig dejligt lige at få besked og det har de gjort af sig selv fra dag et
de springer ikke over noget som helst og krydser ikke af for noget der ikke er tjecket (måske fordi de ved hvad jeg har med at gøre)
og hvem der skal opdrage hvem er hurtig afklaret hvis det er et ordentlig værksted (har set for mange dårlige eks. desvære)
der skal så lidt til for at styre kunderne så de kommer tilbage igen igen men det er der mange der glemmer desværre

ja unskyld men du åbnede selv for dampen det var ikke for at fornærme dig

Mvh

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

ja lyder som et stempel der er rusten..
Og uldal er da vist lidt morgen sur
Men er nu rigtig, de skal skilles ad og pudses og renses ( ikke med tryk luft!!!!!)
Der kan være vandvittig meget lort på sådan en kaliber..
Hej alle sammen.

Undskyld svartiden, men her kommer beretningen.

Jeg prøvede om jeg kunne skille ventre kalibre foran, men med bilen stående på hjulskifte donkraften og kaliberen godt sat fast, var det lidt håbløst.
Jeg kørte den ned til et lokalt værksted hvor de også kom med den konklution at det var kaliberen som hang. De tilbød at skifte de forreste bremser skiver plus klodser for 2000 kr, hvilket jeg tog i mod.
Da jeg hentede bilen igen, fortalte de at de havde fundet korrosion i den forrestte venstre kalibre, men at det kunne fjernes.
Så jeg er pt. den glade saab ejer igen.

Mange tak for jeres hjælp!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis