"Askeblæser"

Hej

Kan man få en askesuger (spand med motor) til at blæse i stedet for at suge?

Jeg er godt klar over at den kører på 220 volt, men kan man vende strømmen så den blæser og derved laver overtryk i spanden.

Har også tænkt på om man evt. kunne vende selve møllen, men har ikke selv en suger så jeg kan ikke se om det kan lade sig gøre.

Nogle forslag
Hansi

Hej Kan man få en askesuger (spand med motor) til... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
brugt hårtørre uden varmetråd med
brugt varmluftpistol uden varmetråd men forskelig blæserstyrker


Duer ikke, varmetråden sidder i serie med motoren.

Bent.
nu er vi ude i noget helt andet , de røgpatroner SKAL ned i hullet og hullet dækkes til , iøvrigt en meget sjælden metode at bruge mod rotter , og kræver at du ved presis hvad du laver , så her er det slet ikke iorden at eksperimentere med den slags selv

har du i det hele taget kursus og tilladelse til at håntere den slags , umidelbart lyder det ikke til det , når du kan finde på at prøve på dette
Hvad med en gammel nilfisk? Her kan man jo sætte slangen til udstødningen så den puster. Hvis du fjerner filtret puster den temmelig kraftig. om den kan tåle et eller andet der ligger og ulmer inden i den ved jeg ikke, men de er jo bygget i metal.
Altså Bredker. Ja, jeg ved hvad jeg laver og får autoritationen om ca. 14 dage. Princippet er meget brugt og jeg forsøger bare at forsimple det. Jeg har et firma som beskæftiger sig med skadedyrsbekæmpelse, men mener ikke at vi skal reklamere her...

At smide røgpatronen ned i hullet.....Ja, så ved du hvertfald ikke hvad man har med at gøre. I øvrigt så kan man også bruge røg uden gift for at lækagesøge. Men du kan jo betale 15000 kr. og få kurset, så vil du vide bedre.
Ved at sende røg ned i kloakken, med tryk, så vil røgen komme op hvor der er huller i systemet. Kan være svær at spore, men dette er en af de billigeste løsninger i første omgang. Alternativet er en kloakinspektion med kamera, men denne løsning bruger man ikke først pga. prisen.

Mere om det hvis I ønsker det
MVH
Hansi
http://www.youtube.com/watch?v=dfxYejzppW8

Prøv at finde sådan en ældre Nilfisk f.eks. type GA 70 som sikkert findes brugt til billige penge - se vedlagte link - hvis du fjerner det grå cirkelformede dæksel som ses i toppen er der en tilslutning som passer lige til slangen - hvis du så fjerner filter og papirpose nede i beholderen kan du faktisk bruge den lige som den er - ved ikke hvor varme dine røgpatroner bliver, men motordelen er ret hårdfør i sådan en Nilfisk så lad det komme an på en prøve.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis