"Askeblæser"

Hej

Kan man få en askesuger (spand med motor) til at blæse i stedet for at suge?

Jeg er godt klar over at den kører på 220 volt, men kan man vende strømmen så den blæser og derved laver overtryk i spanden.

Har også tænkt på om man evt. kunne vende selve møllen, men har ikke selv en suger så jeg kan ikke se om det kan lade sig gøre.

Nogle forslag
Hansi

Hej Kan man få en askesuger (spand med motor) til... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lige det de fleste af dem gør - blæser altså og det er jo det du ikken kan bruge !
men på nogen typer kan man godt vende funktionen - med det er kun dem med en slaks propel ikke dem med et hjul der ligner et vandmøllehjul.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
ja hvis du skal have så meget luft
så gør ligesom når vi har smedjen
tændt op vi bruger en gammel
nilfisk til at generere luft ind under
koksene
du sætter bare slangen i udgangs
hullet efter du har vibbet toppen
af det gøres uden værktøj og den
kan dælme gi´ dig luft

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvad betyder "del"?
Hansi
Nu er der noget med at sådan en vekselstrømmotor, har en kondensator for at kunne starte. Denne kondensator bestemmer hvilken vej motoren skal køre, altså omløbsretningen bestemmes af hvordan kondensatoren vender. Kan den vendes? Så kan blæseren køre baglens.
Annonce
Se det var noget i den henretning jeg søgte. Jeg kan bare huske da jeg var knægt, vendte kondensatoren så de fik jævnstrøm omvendt, så sprang de i luften.
Nu ved jeg ikke om dette også gælder vekselstrøm, ellers er ideen super.
Er der nogle som vil kikke i deres askesuger med motor om der sidder en kondensator
På forhånd tak
Hansi

Prøv at læse tråden igennem, - f.eks. svaret fra Polobjørn:

 

"Skrevet af polobjørn på 27 mar 2010 17:33
Hej
Blæserhjulet i en støv/askesuger er indrettet sådan så det kaster luften udaf når det roterer og suger ny luft ind inde ved centrum - det vil derfor IKKE hjælpe at få det til at løbe den anden vej - du må finde på noget andet
Hilsen Polobjørn "

waaee hansi var det ikke en ide at kommer op
med en skitsetegning og forklaring på hvad det
helt præcist er du skal lave så vil det være væsenlig
næmere at hjælpe

her er et nyt forslag

brugt hårtørre uden varmetråd med
brugt varmluftpistol uden varmetråd men forskelig blæserstyrker

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ok, jeg løfter sløret for mit projekt.

Idet jeg bekæmper skadedyr og skal bruge en røgmaskine til at blæse giftig røg ned i rottehuller skal jeg bruge en maskine som ikke fylder for meget og som ikke er fyldt med slanger osv.

Derfor tænkte jeg på en askesuger som blot skal vendes til at blive en blæser. Jeg har lavet en med føntørre men er for besværlig at bruge. Det ser heller ikke særligt professionelt ud

Jeg ved ikke hvor varm de røgpatroner bliver, men dette er et mindre problem (håber jeg)

Giver det mening?
på forhånd tak
Hansi
Nu er det vel ikke for at tømme spanden, du laver dette arrangement ? :-;

sorry
go, påske
allan
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis