Hård og træls kobling.

Hej jeg lidt problemer med min seat cardoba 1,6 fra 1999. Koblingen er hård og træls, knager meget når jeg trykker den ned, men kablet virker til at være i orden. Den kobler fint fra og til som den skal.
Hvad er grunden til at en kobling bliver hård at træde ned, og er der nogen der ved hvordan man nemmest skifter den.
mvh alte

Ps: Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man søger i dette forum for jeg synes, at den viser blank hver gang jeg søger om et emne!!

<p>&#160;</p>
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være selve pedalen der skal smørres , og så er der nok røget et par tråde i kablet
få det skiftet inden alt for længe , da det kun drejer sig om kort tid før det springer helt
måske udrykkerleje der er galt med.!
det kan være een af lamellerne i koblingstrykfoden, der er brækket. Op på liften og kig ind ad den lille klap der er i koblingshuset. Nu har kablet vel ikke et knæk gennem motorrummet?

 

Hvis det er udrykkerleje det er galt med plejer der så ikke komme lyd fra koblingen?? Det gør der ikke på min! Jeg prøver udlukningsmetoden...jeg skifter kabel i dag så er jeg da sikker på det ikke er den som klager sig!! Jeg synes det med lamellerne lyder mere rigtig, men nu må vi se??
Hvad med selve armen der går ned til koblingen, der må da være nogle lejer eller bøsninger som det kan gå galt med eller, det sker måske aldrig.
alte

<p>&#160;</p>
Annonce
Nu har jeg skiftet kabel, og det ser ud til at det har hjulpet....Det syntes jeg er helt vild, da jeg kan står med det gamle kabel og have den oplevelse af, at den køre godt nok. Jeg kan slet ikke mærke, at den skulle være slidt. Så skal der altså ikke meget til før et kabel ikke dur!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
prøv at klippe endestykket af og træk bowdenkablet ud, det skal nok have en defekt.

 

Det må jeg prøve for det ville jeg ikke havde troet!!, men tak for hjælpen til jer alle
mvh
torben

<p>&#160;</p>
bare der er knækket et par af de tynde tråde i kablet er nok til at det går træls , og så er der ikke længe til at resten knækker
Lige et tillægsspøtgsmål: I ville vel også skifte vandpumpe når I slifter Tandrem, eller er det bare mig der er overforsigtig! De gange jeg har skiftet tandrem har jeg også skiftet vandpumpe. Jeg synes bare, at kan kuske, at enkeltepumper jeg har skiftet har ikke virket til at fejle noget.
mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis