Puch Maxi Startsproblemer :(

Hej Det er ca. 4 uger siden jeg sidst kørte på min Puch Maxi. Nu hvor det begynder at blive godt vejr igen ville jeg så prøve at starte den igen. Det lykkedes ikke. Jeg har prøvet at skifte tændrør, rense kaburatoren og skifte benzin. Den lokale knallertservice vil ikke længere reperere gamle knallerter, men han sagde at det måske var noget med kaburatoren, fordi der nogle gange kommer olie ud af udstødningsrøret. Hvad kan problemet være?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der gnist på tændrøre?hvis din udstødning savler lidt kunne det godt være din svømmer der hænger
hvis din svømmer "hænger"køre den dårlig op og-eller er blevet utæt så den bliver nede.det kan fixes med en ny svømmer og den koster ikke mange kr hvis jeg husker rigtig ,men det er også en 15 år siden jeg har kørt puch
Det skal også siges at sidste gang jeg kørte på den kunne den kun køre lidt, og jo mere gas man gav, jo mere gik den ud.
Er der så helt sikkert at det er svømmeren?
Og skal jeg bare have en ny svømmer eller også en ny svømmernål?
Måske er udstødningen kokset helt til?

I gamle dage hældte man benzin i, og satte ild til.
Så blev soden brændt ud!

KAN IKKE ANBEFALES
Jeg kom til at tænke på at det lille stykke hvor gaskablet sidder i er knækket.
Kan det have nogen speciel invirken på Fx. snavs i kaburatoren?
Det kan måske også forklare hvorfor, de to sidste gange har jeg bare renset kaburatoren og så er den kørende igen.
Her er nogle billeder af det knækkede kabel. (de kan tage lidt tid at loade)


Vis det metalrør der sider ned i karburatoren, er skruet ned i. Så kan du nemmest få den ud, ved at lave en kærv ned i den. så du kan tage den med en flad skruetrækker. Men ikke noget voldsomt. Du skal om alle omstændigheder have dækslet af. Vis den ikke lige smutter af så kan du varme dækslet op over et stearinlys. Så burde den smutte af i et snuptag, heller ikke noget med vold her. Vis det så heller ikke virker så må du se om du ikke kan slå den løs med den dorn fra modsatte side så ikke ødelægger kærven. Der skal ikke rat meget til før den løsner sig ved du slår lidt på den. Men du udsætter dit gevind for en unødig fare vis du nu kunne tage den med en af de første to metoder.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Vis det ikke er skruet i så kan du finde et kabel til at skrue ned i dækslet og så borde huld og skære gevind til det nye kabel. Det er en rat nemt i blødt aluminium. Men sørg for at du får den rigtige tap med det rigtige gevind første gang. Der er ikke noget at gøre vis du først har skåret et forkert gevind.

PS: som regel kan du meget nemt finde ud af om din svømmer hænger. Du tager bare lige bundkaret af og så vipper op og ned med de to plastik ballonger der styre svømmeren. Vis den sider så falder svømmeren ikke ned på kobberpladen som den skal. Og jeg har ikke været udsat for at man ikke kunne lirke den fri så den virkede som ny igen. Det er typisk for knallerter der køre uden benzinfilter eller står uden at blive brugt i en længere periode.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis