Hjælp til MZ ETS 250

Hej

Jeg har fået mig en MZ ets 250 i julegave. Og så ville jeg da lige høre om nogen kunne hjælpe mig med et par spørgsmål:

Det er jo en to-takter, med selvblander. Men hvilken olie skal jeg fylde på? Halvsyntetisk, eller fuldsyntetisk?
Og jeg antager at 95oktan er fint?

Lidt mere specifikt for modelen, vil jeg høre om nogen kan fortælle mig hvad de 2 indikationslamper, på speedometeret er til? En grøn og en blå.
Der sidder også 2 på omdr.tælleren. En hvid og en rød. Den hvide er til frigear, men hvad er den røde til?

Mvh Grandjean 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Næsten alle motorcykler, udtagen højtydende, kan køre på stort set alt benzin.. de er meget lidt kritiske.. så 92 oktan er rigeligt til Mspjætteren..

Det to-taktolie du fylder på bør nok kun være halv-syntetisk, da der jo er tale om en ældre kontruktion, Helsyntetisk er udviklet til højtydende motorer, og uden at fornærme din ny MC, så er den meget rolig maskine :-)

Lamperne er formentlig :

Grøn = tænding (går ud når du starter)
Blå = fjernlys
Hvid = neutral (eller frigear som du skriver)
rød = ladelampe (går ud når du starter, hvis den ellers lader)

Se om ikke det skulle passe..

Og held og lykke med den

Et lille råd, HUSK at lukke for benzinhanen når du stopper, hvis svømmeren i karburatoren ikke lukker helt, så løber der benzin ned i motoren og så ryger dine motorlejer (egen erfaring)

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej

Tak for svar. Fik desværre ikke tid til at kigge på den i denne weekend, men det lyder da meget rigtigt.
Kan vist godt gå med til at den ikke er højtydende ;-)
Men jeg har den også kun for hyggens skyld. Vil da også prøve at finde en sidevogn en dag, så ungerne kan få en tur også.

Nu havde jeg ellers lige husket at lukke for hanen hver eneste gang. Og så bare fordi du skriver det, så har jeg lige opdaget at jeg glemte det igår ;-)

Men tak hjælpen :-)

Mvh Grandjean 

Nå, lamperne til tænding og fjernlys virker ikke, så det er nok derfor jeg ikke kunne finde ud af hvad de var til.
Og det er ikke bare pærerne, så skal nok til at rode med ledninger.

Men til nogen nye spørgsmål:

Hvilken motorolie skal jeg bruge?

Og når nu der ikke er en målepind til motorolien, hvordan ved jeg så hvor meget der skal i?

Mvh Grandjean 

ja når du ligger byen i røg efter påfyldning
så er der for meget på

sorry ku´ ente la vær

er gået igen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Og hvis motoren eksploderer, og ligger i stumper efter mig, så er der for lidt på?

Jeg beklager hvis jeg stiller dumme spørgsmål, men er sgu lidt grøn på det område

Mvh Grandjean 

Annonce

NEJ NEJ OG ATTER NEJ DER ER IKKE NOGEN DUMME SPØRGSMÅL

DE ENESTE DUMME SPØRGSMÅL ER DEM SOM IKKE BLIVER STILLET

og det var en ren joke med smil i øjet fra min side uden nedladende bagtanker
da jeg ikke selv aner noget særlig om M-spjætterne


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nu er det jo en 2 takter, der bruger 2T olie, så der er ingen motorolie på den

Der er en gearkasse og den skulle der gerne være olie i, og der er nok et hul med en skrue i der passer med max, ellers kan det være at den bare skal fyldes til kanten af fylde hullet (kender ikke lige MZ).

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

@høvlebænk
Bemærkede skam godt dit glimt i øjet, og svarede da også tilbage med et

@FWM
Der er jo en vis fornuft i det du siger. Det er nok gearkassen jeg er kommet til at forveksle med motoren.
Og hvis den bare skal fyldes til kanten, så er det jo dejligt nemt.

Jaja, så blev jeg da lidt klogere. Men jeg vender sikkert tilbage med flere spørgsmål senere.
Den skal snart til syn, så der kan kommer plader på. Glæder mig sgu lidt

Mvh Grandjean 

på gearkassen er det en "oliestandskrue" ud over "fyldehullet".

du skruer "oliestandskrue" ud og og fyldeprop ud og hælde olie i gearkassen
til olie begynder at løbe ud af "oliestandshullet.
så skruer du oliestandsskrue i og på fyldning prop i.!

oliestandskrue hvis den forfindes. på mz cyklen. :-)
Nu er det godt nok mørkt udenfor, men var ude med lommelygten.
Synes nu ikke lige at jeg kunne se andre huller end en i toppen, og en i bunden. Men vil lige kigge nærmere efter i dagslys, imorgen.

Men hva slags olie skal jeg fylde i?

Mvh Grandjean 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis