Hjælp til MZ ETS 250

Hej

Jeg har fået mig en MZ ets 250 i julegave. Og så ville jeg da lige høre om nogen kunne hjælpe mig med et par spørgsmål:

Det er jo en to-takter, med selvblander. Men hvilken olie skal jeg fylde på? Halvsyntetisk, eller fuldsyntetisk?
Og jeg antager at 95oktan er fint?

Lidt mere specifikt for modelen, vil jeg høre om nogen kan fortælle mig hvad de 2 indikationslamper, på speedometeret er til? En grøn og en blå.
Der sidder også 2 på omdr.tælleren. En hvid og en rød. Den hvide er til frigear, men hvad er den røde til?

Mvh Grandjean 

Hej Jeg har fået mig en MZ ets 250 i julegave. Og... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg mener at der skal hældes totakts gearkasseolie.!
Baaaa der er altid en der skal komme og ødelægge sporten
i at bruge en masse unødig spiltid på at lede efter sagerne
og få en hel masse LDS-ers hjerneblødninger op i motionsneveu

men det er nu altid dejlig når det gøres
uanset om det er pågrund af faglig viden eller med et link

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hvor bliver Håndværkeren af?
Han ved alt om MZ.

hej Grandjean

Jeg har en etz 301 og der skal der 0,9l olie i gearkassen så formoder at det er det samme på din, da min "blok" er fra en 250.
Husk det skal være en tynd gearolie, den jeg bruger hedder Gastrol sae80w.

God fornøjelse med spjætteren

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Jeg fik faktisk en del gode info fra den hjemmeside som bobenontot linkede til. Så har rodet lidt med den idag.

@ goldek 

Jeg har faktisk lige købt den olie du anbefaler idag, så den skulle være i vinkel.
Dog er der bred enighed på mzclub.dk om at der skal 1l i, og ikke 0,9l.

Undrer mig nu lidt over at der er to bundpropper? Også endda næsten lige ved siden af hinanden.

Nå, men så havde jeg åbenbart glemt at slukke lyset på den igår. Så er det man værdsætter at den kører på 12v, og er lige til at sætte til bilen

Mvh Grandjean 

Skrevet af vile på 10 mar 2010 11:08
Hvor bliver Håndværkeren af?
Han ved alt om MZ.



Han har lige købt båd, så han har ikke tid lige nu

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tjae så høre vi nok ikke fra ham før til vinter igen
må da håbe han hygger sigmed baljen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Sorry fejl tråd, jeg fik svarret i

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis