Anbefaling af gasfyr

Hej forum

Vores Junckers naturgasfyr er 20 år gammelt, og ekspansionsbeholderen er stået af.

Sidst vi skiftede den for 4 år siden, kostede det 4000 kr, så vi overvejer om det nu er tid at skifte fyret.

Godt nok fejler det så vidt vides ikke ellers noget, men det er jo trods alt ret bedaget.

Hvilke mærker/modeller bør man så gå efter? Jeg ved intet om det, fyret stod der bare da vi flyttede ind for 8 år siden. Og vores faste VVS-firma vil jo nok anbefale netop de modeller, de har på programmet.

Jeg vil også gerne vide om det rigtigt at man kan spare måske 15% på regningen i forhold til et gammelt fyr?

På forhånd tak.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det skal nok passe, men du kan spare endnu mere ved at gå over til et pillefyr.

V.h.  Håndværkeren
Her er en oversigt over kondenserende gasfyr.

Bare til en oplysning så har det bedste en årsnyttevirkning på 102%, og jeg så at vaillant har en kondenserende oliefyr på 105%.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Weishaupt - naturgasfyrets ferrari:-)

Brugervenlige menuer og det virker fantastisk. Og god virkningsgrad
vi siger normalt 20% men har også nogen der har sparet næsten 50% fx. mine sviger foældre har været 21 mdr. om at bruge det samme de brugte på 1 år
og de gik fra saunier duval til viessman vitodens 300
FWM, så får du lige en liste over oliefyr http://tools.sparolie.dk/positivliste.asp
Men ellers er Weishaupt og Baxi meget stabile. Har også lige sat et Wolf op, det
virker som ok kvalitet, selvom det er i den billige ende.
Annonce
Tak for de forskellige anbefalinger.

Håndværkeren: Har du selv pillefyr? Hvad er din erfaring? Lyder da lidt interessant.
du skal ikke tage et passat bio heat 149 de kedler vi har sat op har der alle været problemmer med på den ene eller anden måde
Skrevet af marlarius på 09 mar 2010 21:45
Tak for de forskellige anbefalinger.

Håndværkeren: Har du selv pillefyr? Hvad er din erfaring? Lyder da lidt interessant.

Nej Jeg har en ganske almindelig brændeovn til opvarmning af hele huset. Men i betragtning af fremtidsudsigterne for gasleveranger i Danmark, var et gasfyr nok det sidste jeg ville anbringe mine penge i, og så kommer det faktum at et pillefyr ikke koster det halve i brændsel i forhold til gassen.
Gas er simpelthen YT i fremtiden.
Vil bare sige at vi har skiftet fra en gammel salamanderkedel med rød gasbrænder på maven til Weishaupt kondenserende for to år siden. Vi har _IKKE_ opnået nogen besparelse i forhold til den gamle kedel, og det kostede spidsen af en jetjawer! Ingenting, nada, zip, nothing..

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Vi gik også fra Salamander med rød brænder til moderne Vaillant og gik fra ca. 1800 m3 gas til 1000 sidste år. i år lander vi nok på 1200m3. Det skal dog siges at der også skal indregnes brændeovn som også først kom til for 2 år siden.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis