Anbefaling af gasfyr

Hej forum

Vores Junckers naturgasfyr er 20 år gammelt, og ekspansionsbeholderen er stået af.

Sidst vi skiftede den for 4 år siden, kostede det 4000 kr, så vi overvejer om det nu er tid at skifte fyret.

Godt nok fejler det så vidt vides ikke ellers noget, men det er jo trods alt ret bedaget.

Hvilke mærker/modeller bør man så gå efter? Jeg ved intet om det, fyret stod der bare da vi flyttede ind for 8 år siden. Og vores faste VVS-firma vil jo nok anbefale netop de modeller, de har på programmet.

Jeg vil også gerne vide om det rigtigt at man kan spare måske 15% på regningen i forhold til et gammelt fyr?

På forhånd tak.
Hej forum Vores Junckers naturgasfyr er 20 år... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De store gasfyrsfirmaer laver udemærkede fyr Vailant havde nogle problemer med deres kedler for et par år siden de er blevet mere stabile. Baxi laver også gode fyr Juckers, Milton og Bosch ligeså. jeg tror ikke du kan sige hvilket der er bedst af de store kendte mærker. Jeg ville vælge et fyr som der er mange af på markedet fordi du så kan være sikker på at der er reservedele at få hvis det går ned. jeg har et gammelt Vailant Ca. 17 år gammelt men min vvser har stadig reservedele til det fordi der står så mange af dem endnu. der er ulemper ved gasfyr bla. at gassen kommer til at stige. men der er også negative ting ved pillefyr. pillerne bliver ikke billigere hvis det skal være et brændefyr ville jeg vælge et der kan tage flere forskellige ting som træ piller korn osv. desuden er der en del arbejde i pillefyr og de sviner rigtig meget. jeg ville hellere se på en varmepumpe luft til vand hvis du ikke ønsker gasfyr.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Vil bare sige at vi har skiftet fra en gammel salamanderkedel med rød gasbrænder på maven til Weishaupt kondenserende for to år siden. Vi har _IKKE_ opnået nogen besparelse i forhold til den gamle kedel, og det kostede spidsen af en jetjawer! Ingenting, nada, zip, nothing..

Hvis du går fra salamander til weishaupt kan jeg garantere dig at du spare ellers har du sat fyret helt forkert op.
Kontakt weishaupt og få stillet det ind som det skal køre.

4000,- for en exp. beholder er vist også lidt i overkanten.
Min Far skiftede et 20år Junkers ud med weishaupt og sparede over 20%. Men det er jo også vigtigt at det er de rigtige der passer på det. Jeg har set en del slemme tilfælde hvor montøren stort set kun havde taget en måling og smuttet.
Er sågar blevet ringet op fordi kunden havde snakket med andre på vejen og de fik eftersyn på 30min=dårligt eftersyn på et kon. fyr
Men jeg ville kigge lidt rundt og tjekke priser. Men tag ikke fejl, der er sammenhæng med kvali/pris.
Det jo ved at være sommer og så er exp. ikke så vigtig

it is better to burn out than to fade away
Shh ikke sige noget

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis