Lynæs Senior

Jubiiiii !
Så har jeg med 99,99 % sikkerhed, købt mig en Lynæs Senior og en 3 Hk. Britich Seaguell.
Så nu bliver jeg sejlende igen igen
Så nu må al den kulde og is på havnenes vand godt forsvinde.

V.h.  Håndværkeren
Jubiiiii ! Så har jeg med 99,99 % sikkerhed, købt... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lynæs på 07 mar 2010 09:03
Det var da også en helt ud i skoven måde, at vedligeholde en træbåd på. Har du nogensinde haft en ?
Ja jeg har haft 3 styk.

Håndværker - uanset hvad bådtype eller materialet den er fremstillet af - Tillykke med at du atter har dæk under fødderne og bemærker dét med komfuret - mon en skubbe kan nydes
Og giver dig ret mht nye sejl samt udstyret der iøvrigt medfølger - ikke ubetydelige udgifter..

Hvorvidt et træskiv kontra en plastbalje er nemmest vedligeholdt - er vel et spørgsmål om netop vedligeholdelsesgraden når båden købes samt de håndværksmæssige kundskaber den enkelte besidder.. Taler her af bitter erfaring - det er først nu - 3.sæson - at MiLady er sødygtig og bare nogenlunde iorden.

Håndværker - sætter du et billede af det nye skiv - her ?

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Håber i hvert fald for dit at handlen går i orden og du bliver glad for hende. Er der vedligeholdt ordenligt på den yanmar motor?

Vedr. vedligehold så koster det nok det samme.. Jeg er da træt af køreturne med betalingskortet når jeg klargøre båden. Men vi kan også bedst lide at den er så "blank" at den ikke skal vaskes ret meget om sommeren.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er helt klart langt dyrere at vedligeholde en glasfiberbåd, hvis man vel og mærke gør det efter bogen, men konsekvenserne er langt større, hvis man undlader at vedligeholde træbåden. Hvis man dd. står med et nymalet træskrog, skal der jo ikke males før om 5-7 år og der skal ikke bruges en dyr voks og en massearb. i de mellemliggende år. Bare en afvaskning når båden tages op.
Det virker, som om de fleste der udtaler sig om træbåde, har en fiskebåd fra først i 1900 tallet i tankerne. Glasfiberbåde bliver jo i mange tilfælde malet om efter en del år. Og det koster bare kassen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Glasfiberbåde bliver jo i mange tilfælde malet om efter en del år. Og det koster bare kassen.


Man maler da ikke glasfiber??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Det gør man i høj grad, bl.a. i Bogense ved Mogens Marxen, der males hele året rundt. Den sidste jeg lagde mærke til , var en Fisher 25 Motorsejler, som var meget mat grøn, men blev som ny at se på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Okay... må indrømme at fribordet også var malet på Flirten.. lidt med hukommelsen. Men troede forrige ejer havde gjort det pga dovenskab med voks og sådan på gelcoaten.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er jo sådan athver gang der poleres, slibes der lidt af gelcoaten, værst med ikke hvide både. som falmer lettere

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det værste der kan ske med en glasfiberbåd, er nok en masiv gang osmose.
Det koster virkelig kassen, med en reperation her.

Folk som heletiden døjer med deres træbåde, har jeg på fornemelsen, at det er fordi de springer over, ïkke laver arbejdet korekt.
Dårligdomme, kan nu engang ikke lukkes inde med en sjat maling.
For nogle år siden, havde jeg min jolle i et lille færgeleje, der lå også en ca 18 fods træ motor båd, jeg kender ikke navnet.
Den stod helt i lakeret i klar lak, undtagen under vandlinien, og selv om det var en ældre båd, var der ingen sorte steder.Den stod så inde hver vinter, og blev passet og plejet.
Det var en ældre mand, som havde den, efter hans død blev den solgt.
Nu kommer det forfærdelige, de nye ejere malede hele skuden hvid, med dårlig maling, efter få år lignede båden et lig.
Så er jeg blevet den lykkelige ejer at en Solus 24 en båd jeg kender rigtigt godt
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også