Lynæs Senior

Jubiiiii !
Så har jeg med 99,99 % sikkerhed, købt mig en Lynæs Senior og en 3 Hk. Britich Seaguell.
Så nu bliver jeg sejlende igen igen
Så nu må al den kulde og is på havnenes vand godt forsvinde.

V.h.  Håndværkeren
Jubiiiii ! Så har jeg med 99,99 % sikkerhed, købt... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er skam en sejlbåd !
Men men ! Efter at have konsulteret Brorskavt er jeg komme i tvivl, for har siger lige som Lynæs: Hvor vil du have dine lange stænger ? Så efter et par gode timers snak, bliver det nok en Junker 22 istedet for, den har også den goe gammeldaus langkøl som jeg værdsætter højt og så følger der både motor og en stor sejlgardarobe med til 25 kilo. Plus hvad man forventer af udstyr i en båd (komfur vask men ikke lokum) Der er dog stakit på !
Så nu kommer jeg nok til at hører for hvad jeg altid har drillet andre med:
"Papskiv med stakit og Lokum"
Skrevet af Håndværkeren på 06 mar 2010 14:09

Så nu kommer jeg nok til at hører for hvad jeg altid har drillet andre med:
"Papskiv med stakit og Lokum"


Det skal du da være glad for, det viser jo bare at de har hørt og kan huske hvad du har fortalt dem

Tillykke med udsigten til at få et dæk under futterne igen

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hvad med den mindre Bandholm 24 ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af Håndværkeren på 06 mar 2010 14:09
Det er skam en sejlbåd !
Men men ! Efter at have konsulteret Brorskavt er jeg komme i tvivl, for har siger lige som Lynæs: Hvor vil du have dine lange stænger ? Så efter et par gode timers snak, bliver det nok en Junker 22 istedet for, den har også den goe gammeldaus langkøl som jeg værdsætter højt og så følger der både motor og en stor sejlgardarobe med til 25 kilo. Plus hvad man forventer af udstyr i en båd (komfur vask men ikke lokum) Der er dog stakit på !
Så nu kommer jeg nok til at hører for hvad jeg altid har drillet andre med:
"Papskiv med stakit og Lokum"


Jeg har sejlet kaffecup mod sådanne nogle lynæs'ser.. og var da overbevist om de var langkølet... De sejler da i hver fald sådan.. Rorpinden helt til den ene side.. og så i stille og roligt tempo løsne skødet og krydse.. På samme tid havde Mik og jeg taget 2 kryds i Flirt. Er det ikke også en lynæs der er sejlet jorden rundt i??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af lynæs på 06 mar 2010 17:39
hvad med den mindre Bandholm 24 ?

Ja det er da også et dejligt skiv, men nu har jeg med 90 % sikkerhed handlet, og det blev så en Jaguar 24 til 40 kilo.
Og hvorfor nu det spring, jo jeg undersøgte hvad et stel nye sejl ville koste til den Junker 22, bare et nyt storsejl kostede næsten 10 kilo.
Junkeren skulle jeg give 25 kilo. for og der var kun en 4 hk. u.b. motor til nogle ældre sejl et optimus komfur med to brændere og nul og nix mere.
Jaguaen leveres sejlklar i vandet i maj måned, der er alt i fortøjninger anker med kæde og line næsten nye sejl kun brugt to gange i 2009  gennemgående selpinde i storsejl. der er en 8 Hk Yanmar diesel, gaskomfur med ovn, trykvand, toilet, og hvad der til hører. desuden en håndholdt kortplotter jeg ska gi dig  ja je ska ! diverse rednings veste og udstyr. Kort sagt båden er lige til at stoppe provianten hunni og jeg selv ned i og så afsted.
Annonce
Det er egentlig underligt, at du, som har kritiseret glasfiberbåde i årevis, selv anskaffer en. Det må jeg sige, undrer mig en del. Ikke at det ikke er dit eget valg, men det virker mærkeligt, at den tilsyneladende største tilhænger af træbåde, på forum, så ikke selv vil ha' en.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 07 mar 2010 07:21
Det er egentlig underligt, at du, som har kritiseret glasfiberbåde i årevis, selv anskaffer en. Det må jeg sige, undrer mig en del. Ikke at det ikke er dit eget valg, men det virker mærkeligt, at den tilsyneladende største tilhænger af træbåde, på forum, så ikke selv vil ha' en.
Havde jeg kræfterne til at vedligeholde et træskiv, havde jeg også købt det. Men jeg må jo også se fremad og jeg tror ikke at jeg bliver bedre med årene. Og så har jeg fulgt min Brors råd, for jeg havde ellers fundet et dejligt træskiv der bare trængte til en kærlig hånd. Noget andet er økonomien i det, indrømmet et træskiv koster lidt mere at vedligeholde (ihvertfald hvis det er mit) det agument kunne jeg ikke mane til jorden hos Brorskauet, han kender mig for godt !
Et plastick skiv får aldrig den sjæl der ligge i et træskiv, det er og bliver en plastickbalje, men altså en praktisk balje.

Det med vedligeholdelsesudgifter er vist ikke helt rigtigt, med mindre man undlader at vedligeholde en glasfiberbåd. Hvilket du da selv har skrevet flere gange, så vidt jeg husker.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Selvfølgelig koster det også at vedligeholde en plastbalje Lynæs, men ikke i samme grad. Jeg har jo den ide at har man et træskiv så skal det altså males eller larkeres hvert år, godt nok kun i tynde lag. Men hvert 5 år skal der slibes i bund og startes forfra, det skal man ikke med en plastbalje.
Tidligere havde jeg jo ikke en båd i ret mange år, før der blev solgt og købt noget "nyt" Det var nok Processen med at istandsætte der vejede mest dengang, nu skal jeg have noget der kan holde de næste 20-30 år (hvis jeg lever så længe) og jeg ved jo også at om bare 8 år går jeg over til folkepension, og der er ikke så meget at rutte med som med den pension jeg har nu.
Det var da også en helt ud i skoven måde, at vedligeholde en træbåd på. Har du nogensinde haft en ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også