musik mm.

Ja nu starter den store forårsklargøreing mm. af båd mm. snart.  Jeg ville godt kunne nyde musik, nyheder mm. under arbejdet, det plejer at foregå, så alle indenfor en vis radius kan nyde med, men det skal være slut med det "lyttenasseri", så hvad kan man få, der dur til lidt af hvert, fm og dab radio og hvad ellers ? og som kan være i en lomme, gerne lidt robust og ikke en mobiltelefon. God kvalitet og ikke nødvendigvis billigst muligt. Er helt blank på det der Ipod og den slags.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja nu starter den store forårsklargøreing mm. af... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.apple.com/dk/ipodnano/

Tim  
 
Kom lige til at tænke på at jeg har da et par høreværn opladelige med radio i og samtidig er der stik til mobilen (Nokia) så hvis jeg hører radio og mobilen ringer skruer den ned for lyden samtidig med at ringetonen kommer ind i høreværnet .... MEN har da aldrig tænkt på at bruge dem i havnen, bruger dem til gengæld hvergang jeg slår græs med min have traktor ( 3-4 timer) prisen ligger omkring en tusse

Tim  
 
Hej svalebo . Halvgamle fætre kunne passe i gennemsnit, men grom er en ganske ung mand. Og det er jo slet ikke altid, man lige har en malerulle i hånden. Ipod nano kunne være en mulighed, det sidste forslag, mest klodset for pengene, er nok ikke lige sagen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har da overvejet ipod men jeg er lidt meget modstander af at man er tvunget til at bruge itunes som det eneste program til at få musik ind på den.. man er lukket inde i appels lille egen verden.. og det kan de tage sig godt betalt for..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du ku os' kombinere høreværn/fm-radio og en fm.transmitter, som sender din egen musik på din egen fm-kanal ca. 10 m fra transmitteren. Som musik kan du så anvende hvad som helst, bare det har et mini-phone stik. Den billigste transmitter fandt jeg til ca. 50-80 i Computer city.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
Jeg gider personligt ikke at rende rundt med de store høreværn på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu ved jeg godt at et af kriterierne var at det ikke måtte være en mobiltelefon.
Men her kommer den alligevel:
Robust, stænktæt (håndværker mobil), fm radio og mp3 afspiller.
Link
Om styrbord
Så kom der lidt nyt..

Sony, Creative og Ipod er de 3 mærker der er på marked som er værd at kigge på.

Creative zen er meget populær men kvalitet sådan holdbarhedsmæssigt (puha, langt ord) er ikke noget at råbe hurra for... Både
min søn og svigerdatter har haft hver sin creative zen.. forskellige størrelser, købt forskellige tidspunkter og begge er gået i stykker før garantien udløb og begge havde smidt kvittering væk.. så den er ude pga. fejl på 100% af testede modeller..

I brugervenlighed er IPOD meget populær og god.. Holdbarhed er knap så god som Sony. og så er den dyrest.. altså mindst for sine penge.. Man skal bruge appels itunes som software for at komme musik ind på afspilleren.. Man skal altså blive i appels lille verden.. nogle elsker det, og jeg hader det.. (ligesom min søn) Men på den positive side skal nævnes alt det tilbehør man kan få til ipod. Det er jo stationer med dockingstation i så man bare sætter sin ipod i og så har man et stereoanlæg. Men lidt dyrt hvis man vil have god lyd i stuen eller værkstedet. Den musik skal også konventeres og det tager lidt tid.

Endelig er der Sony som vil være på forkant (de opfandt og patenteneterede jo walkmanden) Her er udbuddet stort og de gør meget for god lyd..
Denne NWZ-A845 er hvad jeg kalder flagskibet i det du søger, dog vil jeg mene den er lidt for skrøbelig på havnen. Du skal lade i 3 timer for at kunne spille i 29 timer, men så er den tilgengæld trådløs.. fandt ikke lige prisen.. men den skal nok kunne findes til ca. 1600 kr.

Endelig. den jeg ville anbefale er denne NWZ-B143F fordi den har god lyd.. er lille og let, har radio og plads til ca. 1000 numre.
Lader op i en alm usb port på ca. 3 minutter og kan spille ca. 19 timer på en opladning.
dvs opdager du den er flad så kan du ikke nå at drikke en kop kaffe inden der er ladet op.
Den har en simpel og let brugerflade og så smider du musik ind og ud som du gør på en alm. usb dongel.. Det er så let at alle kan deltage.
Er du til P4 hver morgen og Odense lokalradio hver eftermiddag så har den 30 faste stationer.
Du kan sparer 100 kr. hvis du køber den samme model med plads til ca. 500 numre.
Den spiller mp3 filer som er standart lydfiler de fleste bruger og også dem du selv laver hvis du vil have en cd ind på den.

Op så kan mit indlæg her starte en religionskrig.. Men jeg er ligeglad, jeg har snart føsdag og den lille røde kommer på min ønskeliste... den er faktisk fed.. og med usbporten kan den komme i mange autoradioer og stereoanlæg som alm usb dongel.. dvs ingen designet appel hardware til forhøjet pris..

Håber min ydmyg mening hjælper dig godt på vej..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej grom, tak for den omfattende beskrivelse. Jeg følger nok dit råd, men hvad med de medfølgende hovedtelefoner ? og så ska' jeg lige ha' fundet stedet at købe den.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg vil anbefale dig at købe et par hovedtelefoner af den nye populære slags med bløde gummipropper. De isolerer godt for udefrakommende støj og vind (du behøver ikke spille for højt for at høre musikken). Og så kan de nemt bruges istedet for høreværn/propper når man arbejder med maskiner.

Der er mange modeller. De mest almindelige i butikkerne er Creative og Sennheiser. De koster fra omkring 2-300 og opefter, men er virkelig pengene værd, mht komfort og lyd.




Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også