Een gang til for prins knud, Højebede hvilke materiale...?

Ja jeg har spurgt herinde tidligere, men syntes ikke der var noget helt konkret svar... Hva materilale skal jeg lave det i?? Jeg ved at lærk er kanon til formålet, men for pokker hvor er det dyrt... Jeg er noget nervøs ved at bruge trykimpreneret træ, og har en ide om at plast på bagsiden heller ikke er smart pga PVC..?

Jeg har fundet et savværk der alver dem fix og færdige for 1750 inkl moms for 3x1 meter bed.. men jeg vil gerne have 4 af den størrelse så det er noget at en udskrivning.. Gode foslag modtages meget gerne.. også gerne med lidt økonomi for øje

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Ja jeg har spurgt herinde tidligere, men syntes... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at kombinere et par af forslagene, eternitkasse beklædt med lærk ?
så behøver brædderne heller ikke at være så kraftige, og så undgår du direkte jordkontakt

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

det med de ti år tror jeg på jeg har lige haft en sandkasse gravet ned i jorden
i 7 år og træet har jeg lige genbrugt som hylde arrangeman ude i lillemors
drivhus og det var lige så frisk som nyt dog havde det en lidt anden farve
jeg mener at kan at have læst det skulle kunne holde 20-30 år

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ja det er også det jeg mener at have læst mig til i løbet af aftenen.. Det bliver sådan i første omgang.. når jeg regner sammen er jeg på ca 500kr pr. bed inkl skruer og stolper og det hele.. ca 300 x 100 x 30 cm så det er ganske fin pris

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

ja men så er påskens project jo reddet
alså hvis du starter nu med at bygge dem
så kan du nøjes med at fylde jord i i påsken

når du nu skal lave 5stk
så tag lige at skrue fire lister i gulvet og lav
en jiig til når du samler dem så de bliver ens
og i vinkel husk hjørneforstærkning med trekanter
og seks tilspidsede ben i hver af dem
og de bygges på hovedet så er det nemmere at
montere benene
de skal bare være ca. 20cm længere end kassen
er høj
så bliver de stående når de er sat på jorden
og de miderste ben er for at kassen ikke skal
udvide sig på midten når jorden er fyldt i

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Afhængig af højden, kan det blive nødvendigt at lave midterstolperne længere, da toppen ellers vil vælte ud pga. jordtryk.

Venlig hilsen

Jens

Jeg plejer at sætte et tværbræt på midterstolperne, så langt nede at det dækkes af jorden i bedet.
Hej med jer
Jeg skal også igang og vælger ubehandlet lærk - det har naboen haft i 20 år så det tror jeg på.

Men før jeg går igang vil jeg gerne lige vide hvorvidt jeg skal grave græslaget af først ? Bedet skal nemlig placeres hvor der nu er græsplæne. Der skal ikke gro noget med dybe rødder. Kun urter, persille, salat osv. Bedet bliver omkring 40 cm højt

nogle bud ??

mvh jens
så er det ikke strængt nødvendig
men det er en god ide da jorden
nok er rimelig hård når du har haft
græsplæne vil det være en god ide
at løsne/vende jorden mad en greb

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

jeg tag er den lige til toppen igen.. Jeg har ikke fået købt træ men regner med det bliver imorgen.. men er der forskel på lærk? Bauhaus sælger sibiriskj lærm til 20 kr pr. m 32x125 (28x120), men de skriver det skal efterbehandles..?
Er det nødvendigt for den type kan holde?

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også