Tagbeklædning - næsten fladt tag

Hej

Jeg har et næsten fladt tag med en hældning under 10 grader, den nuværende bekædning er et gammelt eternit tag.

Jeg er lidt i tvivl om, hvilke muligheder der er for et nyt tag. Det eneste jeg har kendskab til er tagpap med et undertag af krydsfinerplader, men der har jeg læst, at der kan være et problem med skimmelsvamp på undersiden af pladerne, hvis man ikke sørger for tilstrækkelig ventilation.

Er der et alternativ til tagpap, når hældningen er så lav?

I givet fald det bliver tagpap, hvorledes sikrer man sig, at man får et tilstrækkeligt ventileret loftrum?

På forhånd tak
Hej Jeg har et næsten fladt tag med en hældning... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

med hensyn til at bruge lige nøjagtig  OSB ved jeg ikke noget om da jeg ikke kender den type og aldrig brugt dem

men hvis du tager mdf og sammenligner med krydsfiner så er der en kæmpe forskel
i om det er brudte træfiber der bliver presset sammen og så hel finer (der godt nok
er skåret men stadig har langt de fleste fiber indtakte og derfor fremstår som en hel
flade der så bliver limet sammen med andre flader der også er ubrudte
når man så limer dem sammen vender man hver anden lag 90 grader så dets fiber
ligger på kryds og tværs og det er en af de ting man udnytter når man bla. bruger
pladerne til beklædning på bedre reolsystemmer og andre møbler med flader
hvor man ønsker at træet skal fremstå naturlig  idet krydsfiner ikke bevæger sig
til nogen af siderne når luftfugtighed i et rum skifter i løbet af året som rigtig træ gør
speciel gulv industrien udnytter det
og man udnytter også faktoren at trykket når dustår imellem to spær bliver fordelt
over flere og større område nøjagtig ligesom når man bruger gulvspoonplader indendørs

med hensyn til afstand kontra tykkelse på plader
skal vi nok have fat i koluda jeg er sikker på han ved noget om det
men ellers har branchen nogle tabeller de kan slå op i

Dennis


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

hvis du smider nogle T1 taglægter underpladerne pr 60cm så kan du godt ligge en 15 mm Varnerply tagkryds. der behøver du ikke være ræd for skimmel. Smt når pladerne ligger på lægter får du tværgående ventilation. Så kan du trykt få brændt 2 lag tagpap på. uden problemer.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis