220 volts nødstrøms generator

Hej
Jeg har lige købt en nødstrøms generator i bilka til 1000 kr som kan levere 2000 w, kan man plotte sådan en i stikkontakten i sit hus og sende strømmen den vej ind til sine forbrugs kilder. kan man evt få måleren til at rende baglæns.
Hej Jeg har lige købt en nødstrøms generator i... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.
Jeg er selv på udkig efter en diesel generator på ca 500Kw.
Der er mange brugte skibs generatore til salg her, som uden de store omkostninger vil kunne ombygges lidt (Dog er de fleste 440V) Har heldigvis stor kontakt i disse områder.
Dog bruger vi her 3 fase 240V og 120V enkeltfase.
2Kw, vil kun kunne bidrage med lidt lys, men jeg vil gerne holde køleskabe og frysere kørende da strømmen nogle gange er væk i flere timer.
Det bliver dog ikke noget "no break anlæg" da det vil blive alt for dyrt som privat person.
Har tænkt mig at mit PLC system giver en 5 min pause før generatoren starter op. For ikke at overbelaste kompressore i køle/ fryser. Er ikke helt sikke på om der er en gammel ting, men jeg er oplært med at man skal vente med at genstarte et køleskab/fryser.
John, Rio de Janeiro
Skrevet af john jensen på 02 jun 2010 05:35
Undskyld. Der skulle stå 50Kwa.
Ja eller mere korrekt 50KVA


 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Jeg lavede fornyeligt et generator system til et serverrum, hvor generatoren havde alt elktronikken indbygget til selv at starte ved strømsvigt, og ligge i fase og kople på net igen når strømmen er tilbage, trods det at leverandøren sælger den som generator til serverrum, så drillede det totalt med upsene..

Case: Strømmen går. upsene tager over, generatoren starter, ups´ene kobler ud, og så stod ups´ene ellers og koplede ind og ud hele tiden, det viste sig så at generatoren svingede så meget i HZ at upsene hele tiden koplede rundt, et måleapperat afslørede at sinuskurven ikke var ret meget kurvet mere, og med peaks på op til 100hz

Løsningen var en dyrer generator..

så det er absolut ikke alt der kører godt på en billig generator.
Skrevet af EL-Trikker på 05 jul 2010 00:42
Jeg lavede fornyeligt et generator system til et serverrum, hvor generatoren havde alt elktronikken indbygget til selv at starte ved strømsvigt, og ligge i fase og kople på net igen når strømmen er tilbage, trods det at leverandøren sælger den som generator til serverrum, så drillede det totalt med upsene..

Case: Strømmen går. upsene tager over, generatoren starter, ups´ene kobler ud, og så stod ups´ene ellers og koplede ind og ud hele tiden, det viste sig så at generatoren svingede så meget i HZ at upsene hele tiden koplede rundt, et måleapperat afslørede at sinuskurven ikke var ret meget kurvet mere, og med peaks på op til 100hz

Løsningen var en dyrer generator..

så det er absolut ikke alt der kører godt på en billig generator.

nok snare et resultat af for dårlig styring

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis