220 volts nødstrøms generator

Hej
Jeg har lige købt en nødstrøms generator i bilka til 1000 kr som kan levere 2000 w, kan man plotte sådan en i stikkontakten i sit hus og sende strømmen den vej ind til sine forbrugs kilder. kan man evt få måleren til at rende baglæns.
Hej Jeg har lige købt en nødstrøms generator i... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du gør det bør du sørge for forskriftsmæssig jordforbindelse af generatoren af sikkerhedsmæssige årsager.
Skrevet af finnjuul på 27 feb 2010 12:46
Hej Jacob antenne
Du lyder som om du har meget forstand på den slags ting. mener du også at det er rigtigt som de andre siger. jeg undrer mig jo over at en der sælger disse maskiner siger at man kan bruge dem på denne måde hvis han kan risikere et erstatningskrav pga fejlindformering af kunden. ER DET MULIGT at tilslutte sådan en hvis man slukker sin hovedafbryder eller vil man ødelægge noget ved det, man kan jo lade være med at tænde sin pc når den kører resten af forbrugerne så som køleskabe og frysere og lamper tager jo ikke skade. jeg spørger ikke om det er lovligt eller om man skal have andre sikkerheds ting for ikke at komme til at sende strøm ud på nettet man kan jo bare tænke sig om når man tænder for sin hovedafbryder igen.

Det kan man godt. Men hele pointen er at man kan lave en flydende overgang.
Er skidtet simpelt styret så er den glidende overgang uden betydning.
hvor alt computerstyret har bedst af en pæn nedlukning.

Jacob
hvad er en glidende overgang ???
Skrevet af finnjuul på 27 feb 2010 17:52
hvad er en glidende overgang ???

hvor hverken du eller udstyret ikke opdager at den får skiftet stedet den får strøm fra.
det kaldes også blinkfri overgang

Jacob
FinnJuul: Bilka har (igen) generatoren på tilbud i den kommende uge: 11
- Kan du oplyse mig om den larmer meget - eller andre der har erfaring?

Så vidt jeg har kunnet søge mig frem til er der tale om en kinesisk model: EC2500CX med 1 cynlinder, 4 takter, 65-67db
@Morsing
Generatoren er ikke indkapslet. så den er med fuld lyd. = ikke specielt støjsvag.
min generator skulle levere et lyd tryk på op til (49-)69dB målt på 7m afstand. og det er en indkapslet dæmpet maskine. så jeg tror ikke på at denne model kan være mere lydsvag. specielt fordi den er u indkapslet.

Jacob
Hej morsing jeg kan ikke sige dig hvor meget den larmer for jeg har ikke startet den endnu men når jeg gør skal jeg nok lige svare på dit spørgsmål.
Hej.
Du skal i dette tilfælde bruge en syncro unit og en regulering af generatorens frekvens for at evt. kunne køre parallelt med nettet uden at tage livet af din generator..
Hvis din generator køre bar lidt hurtigere (lidt højere frekvens end 50Hz) vil den prøve at tage hele lasten og sikert dø af det.
Desuden vil den ikke kunne forsyne meget, da du skriver at det er en 220V generator.
Du skal bruge et relæ som til og afkobler din generator / forsyning eftersom der er størm fra nettet. Men det er så vidt jeg ved kun noget en proffesional kan inatallere.
Har aldrig set det i DK, men vi har det her i Brasilien.

Metoden med at have elmotoren (senere generator i tilfælde af et svigt) kørende som drift af en diesel med ventilerne åbne er en option, men en dyr løsning i el forbruget. Og den skal synkroniseres igen når strømmen kommer tilbage.

Da jeg var i Søværnet i sin tid, havde de et no break anlæg som fungerede via batterier indtil generatoren var startet op, og så synkriniserede med det igen senere når strømmen kom tilbage. Men det er ikke GØR DET SELV projecter.

Arbejder til dagligt med kontrol af PMS systemer (Power management systemer) som er op til 20 MW (skibe)
John

hej du skriver at den er 2000w det er hvad en kaffe maskine bruger så det er begrenset hvad du kan bruge den til prøv at kikke hvad din bormaskine eller et fernsyn bruger
belaster du den generator med over 2000w forbru så vil du brende dine maskiner eller genretoren sammen
du kan regne ud at 20 100w pære belaster den til max
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis