Hygge med den lille...;)

Hvem siger man ikke kan få lavet noget samtidigt med at man hygger sig med familien.

Stella var hurtigt klar med pensel, da hun hørte at vangerne til den nye trappe skulle grundes.

Godt 1½ time efter var alle vanger malet, og udover enkelte pletter på hænderne og tøjet klarede hun det rigtigt flot, så hun skal da også være med til at give vangerne lak i morgen...

 
Hvem siger man ikke kan få lavet noget samtidigt... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er desværre ikke det store.
Men det kommer senere, har allerede skrevet en afretter, tykkelseshøvl som kombineret fræser/langbord rundsav på ønskelisten til det nye værksted jeg bygger når vi bygger nyt i Slagelse.

Jeg er dog udlært i et firma der havde eget maskinesnedker, så man savner disse maskiner til hverdag, specielt når man lige vælger at flette en trappe sammen til sig selv som jeg er i gang med pt.

Dette havde været MEGET nemmere med lidt stationære maskiner, men med en mindre maskinepark af festool værktøj kan næsten alt laves jo....

Tager bare lidt længere tid.


men hvis du er interresseret kan du jo kigge forbi her

http://lumberjocks.com/

der er lidt af hvert både det lidt grovere men sandelig også noget der ligger langt
over mine evner der er både proffer og hobbyister lige som mig
og nogle af hobbyisterne er faktisk exstrem dygtige
men for dit vedkommene tror jeg project siderne med shop/jigs/workbench måske
er det rigtige lige nu når du står for at skal have ny mancave men også under cabinet
finder du cool ting til værksted

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Det lyder hyggeligt.
udover tykkelses høvling. hvad er der så af opgaver almindeligt mobilt værktøj som rund/dyksav med førings skinne, kap/gerrings sav, stiksav, bajonetsav og overfræser ikke kan klare ?

Jeg er enig med Stella i at farligt værktøj er det sjoveste. jeg er sikker på at hun finder en sømpistol ganske underholdene.
Pas i øvrigt på med hende Stella. den eneste Stella jeg kender er en være ballademager og født Svensker...

Jacob
ja såden lige med de værktøjer du nævner vil jeg da gerne se dig fælde et stort træ f.eks
men tykkelseshøvling kan da sagtens klares med håndværktøj uden problemmer det gør jeg
da hele tiden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Jacob Antenne på 23 feb 2010 23:36
Det lyder hyggeligt.
udover tykkelses høvling. hvad er der så af opgaver almindeligt mobilt værktøj som rund/dyksav med førings skinne, kap/gerrings sav, stiksav, bajonetsav og overfræser ikke kan klare ?

Jeg er enig med Stella i at farligt værktøj er det sjoveste. jeg er sikker på at hun finder en sømpistol ganske underholdene.
Pas i øvrigt på med hende Stella. den eneste Stella jeg kender er en være ballademager og født Svensker...
Nu skal jeg bla. have øget et trin til 100 i breden dvs. skal have samlet 2 stykker bordplade, dette er nemt nok at skære pænt lige med rundsaven og skinnen, men bliver altså ikke 100 skarp samling med mindre det lige håndhøvlet også, eller endnu bedre, lige var trukket over en afretter..

Trinene gik da også rimeligt nemt at få skåret ud, men igen ville have været nemmere at klare på en bordsav...

Skal have samlet nogle hjørneposter også, der må jeg så bygge noget sammen som kan høvlet ned til 75 x 75 mm bagefter, og har havde jeg brug for en tykkelses høvle...

Jeg benytter jo 40 stavlimet bordplader til formålet, så det der skal øges deruodver ville være nemmere at klare med maskiner, men kan da klares i hånden der bliver bare lidt mere arbejde i det, for at opnår helt samme finish med tingene.

Ja, jo mere det larmer jo bedre, hun elsker bla. at støvsuge på værkstedet med hiltistøvsuger som larmer meget pga. selvrensende bankefilter, men hun hjælper ikke sin mor med at støvsuge her i huset, det er jo ikke helt det samme som når hun hjælper sin far på værkstedet.
 
Jamen, Stella er også en værre ballademager engang imellem, eller rettere sagt en prinsesse der mener at nogle folk er til for at tjene hende...

Annonce
ja det første stykke powertool de små skal lære at bruge og have fat i
er støvsugeren uanset køn

og min tykkelse høvl er sådan noget som dem her bare i træ


You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg tror hun ønsker sig sådanne en her: Legetøj
Den Stella jeg kender er der vist ikke meget Prinsesse over andet i hendes eget hoved. hun er lidt af en T...E . Håber ikke at din bliver noget i den retning.

Jacob
den hilti ser lækker ud ligner næsten et våben

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Høvlebænk på 24 feb 2010 00:05
den hilti ser lækker ud ligner næsten et våben

Tja. den er halv automatisk (fuldautomatisk skriver de men det tror jeg ikke på). og skyder 72mm lange stålsøm ind i metal eller beton og bruger krudt som driv middel.

Jacob
Vi har både en gamel på patroner, men også den nye GX 100 på gas, det er noget hurtigere og faktisk væsentligt billigere i drift pr. skud...

Men den er nok lige lovligt tung for hende.

Også har den nok et rekyl der ville chokere hende lidt også..

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også