Wireless på flextid

Manglede porte i min router, og besluttede at gøre en af mine computere trådløs. Købte så et trendnet tew-423pi. Men det vil ikke rigtig spille. Har prøvet med den software der fulge med, den seneste fra firmaets hjemmeside, en driver fra Realtech, som har leveret chippen, har prøvet at lade windows styre det, har prøvet at lade software fra trendnet styre det, men hvorom alting er, bliver det ved at være på flextid med høj og lav/ingen hastighed, men altid med god signalstyrke. Nu er jeg så løbet tør for ideer - har i nogen, eller er jeg bare ude i en dårlig kombination af router/netkort?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil gerne hjælpe men skal bruge nogle flere oplysninger, hvilken router, plasering af router i forhold til pc, styresystem
mvh
peter
Routeren er en D-link, og den kører ellers med masser af andet trådløst koblet på: Bærbare, iPhones etc, så jeg er ret sikker på, at det ikke er her problemet er. Der er nok 5 m mellem antennerne. Styrsystemet er XPpro.
jeg går ud fra at dit trådløse net er krypteret
hvilken kryptering her mener jeg wep, WPA eller WPA2
her selv en d link
Det er WPA-PSK krypteret, som det hedder i windows-jargon. Det er vist default/standardopsætningen, så vidt jeg husker.
Uha det lyder som noget jeg kender, men i mit tilfælde er der vist bare min udbyder der ikke helt er med oppe og ringe,,
har ringet til dem men som de kunne se var der hul igennem, men de lavede en overvågning på min netforbindelse,
Annonce
sorry jeg først er tilbage nu skulle lige fodre dyrene og selv fodres
hvis du vælger win til at styre det trådløse kan du vælge 2 forskællige opsætninger en aes eller tkip defuld vælger systemet aes prøv tkip det plejer at hjælpe
Den kører TKIP, og har gjort det hele tiden. Men nu har jeg ændret kryteringen til WAP2 - måske det hjælper.
Nej, den er fast besluttet på, at det skal være WPA-PSK. Den springer tilbage til denne instilling, og bliver kastet af netværket, når man prøver andet.
prøv lige at fjerne krypteringen, det lyder lidt mærkligt men var ude for en pc der ikke kunne se det trådløse da jeg fjernet kryp kunne den se og komme på , lade derefter kryp på og den var stadig efter self tastet kode
Den kan sagtens se routeren, lige meget hvad. Og når man taster koden, logger den den også på. Den kører bare pokkers ustabilt, selv om alle andre computere ellers kører stabilt nok. Det virker som om, den ikke bliver prioriteret på samme niveau som de andre. Den bliver mobbet af min router!;-(
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis