krav til isolering ved ny loftslem/trappe

Hej,

Jeg mener at have hørt at der er krav til isolering eller tæthed i forbindelse med montering af en loftslem eller loftstrappe.

Noget med at hvis isoleringen ikke lever op til kravet, medfører det en K3'er i en tilstandsrapport.

Jeg kan bare ikke finde noget på skrift...

er der nogen der ved om det er rigtigt?  og i så fald, hvad er kravet?

Peter
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af peter m på 13 feb 2010 14:15
Hej,

Jeg mener at have hørt at der er krav til isolering eller tæthed i forbindelse med montering af en loftslem eller loftstrappe.

Noget med at hvis isoleringen ikke lever op til kravet, medfører det en K3'er i en tilstandsrapport.

Jeg kan bare ikke finde noget på skrift...

er der nogen der ved om det er rigtigt?  og i så fald, hvad er kravet?

Peter

Hej Peter
Det må være sådan noget som det her Du tænker på ang. lovkrav: (fundet på erhvervs og byggestyrelsens hjemme side under BR08 7.2.1stk7)

Selvom energirammen er opfyldt, må det dimensionerende transmissionstab, eksklusive tabet gennem vinduer og døre, for bygninger i en etage ikke overstige 6 W pr. m² klimaskærm, eksklusiv vinduer og døre. For bygninger på 2 etager må det tilsvarende transmissionstab ikke overstige 7 W pr. m², og for bygninger på 3 etager og derover må det tilsvarende dimensionerende transmissionstab ikke overstige 8 W pr. m² klimaskærm.

Hej er linket:

http://www.ebst.dk/br08.dk/br07_00_id107/0/54

og (8.3.3 stk 1)
U-værdier og linietab kan ændres og vinduesareal mv. forøges, hvis tilbygningens varme tab ikke derved bliver større, end hvis kravene i kapitel 8.3.2 var op fyldt. De en­kelte bygningsdele skal dog mindst isoleres svarende til U-værdier og linietab i kapitel 8.5.

og (8.3.2 stk 1)
Vinduer og yder døre, herunder glasvægge, porte og lemme mod det fri eller mod rum, der er uopvarme de eller op varmet til en temperatur, der er mere end 8° C lavere end temperaturen i det aktuelle rum (gælder ikke ventilationsåbninger på under 500 cm²). Max U-værdi 1,50

Mvh Benjamin
www.baw-byg.dk

Udfører arkitekt og byggerådgivning, samt alle former for tømreropgaver. Kontaktes for uforpligtende tilbud.

www.baw-byg.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis