Behandling af hanebånd

Efter godt 1½ år pause på 1.salen skete der sku lidt i dag, vi besluttede at komme igang med at få malet det sidste så det kan lægges gulv, og undertegnet kan få taget sig sammen til at lave trappen til 1.salen.

Har dog ikke lavet en trappe i godt 10 år, så jeg komme nok til at klø mig lidt i nakken når jeg går igang....

Hanebåndene på 1.salen fik jeg skåret i Douglas på savværket hvor jeg stod i lære, og de har sidde ubehandlet på 1.salen lige siden, satte en af lærlingene til lige at overflade slibe dem i dag med giraffen, og er sku kommet i tvivl om det jeg skal nøjes med at give dem olie, og derfor fremhæve træet, eller om jeg skal give dem lidt lysere olie og derved dæmpe dem lidt.

Hvad ville i gøre ?

Give dem rå olie og derved give dem mere liv og mere markeret i træet.

Eller give dem noget hvis pigmenteret og derved dæmpe dem lidt... ?





Efter godt 1½ år pause på 1.salen skete der sku... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uha, dobbelt hanebånd, så er meget arbejde med gips og spartel arbejdet også.

Ja, der er utroligt meget arbejde i de udafgående hjørner, har har også lige 3 spidskviste så havde også en masse arbejde der.

Men det ser da godt ud ktm, kan se du har lagt en del tid i detaljerne som betyder noget.
OKay... Efter at havde set KTMs og Anders' billeder må jeg klart sige at Anders' mørke hanebjælker ser pænest ud
KTM,- er det dine billeder af væggene der snyder eller har du ikke fået dem mættet nok?

Mvh

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Det er noget strukturtapet, der illuderer puds, for at svare til de pudsede vægge det støder op til nede i stueplan.
Men jeg kan godt se, at det er noget blakket på billedet!
Det er i øvrigt utroligt som et foto nogen gange afslører mangt og meget.
Jeg havde taget et sæt billeder til dette brug, men da jeg "fremkaldte" dem, var der en masse spindelvæv, jeg ikke lægger mærke til i hverdagen, men nu skal jeg da lige love for at det blev tydeligt.
For ikke at bringe Jer i svime, måtte jeg igang med kosten og få det værste væk, inden jeg tog et nyt sæt billeder!
Kom ikke og sige, at jeg ikke gør noget for sagen!

Jeg har også i et par andre rum, lavet hanebjælkerne mørke som kontrast til det omgivende, men her i entreen blev valget at den skulle stå så lys som muligt, idet der ikke er ret meget vinduesareal. Jeg er selv lidt i tvivl om hvad jeg foretrækker.
Min fornemmelse er, at mørke hanebjælker tager ret meget lys, når man har loft til kip.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nåh... Okay... Blev lige nervøs for, du havde sat filt på og havde opgivet at få det mættet på halvvejen

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej Jacko.
Du lægger mærke til mange ting, min maling virker lide spættet,det var meningen at lave det hele hvidt , flytte ind i det og så finde den rigtige farve, derfor gjorde vi ikke et stort nummer ud af den hvide maling, har stadig ikke fundet den perfekte farve, har kun boet her et år.
Hilsen Bruno
Annonce
Hej Koluda. Du har tidligere hjulpet mig, og hvis du ser det første svar du fik i denne tråd (af undertegnede) så står der at jeg foreslår ufarvet olie, sådan som du, efter laaaange afstemninger heldigvis også gjorde:-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jep, blev olie..

Så du er helt sikkert lige tilfreds med resultatet som jeg er...
Så fik jeg også lige taget billeder af kvistene.

I skunken ved kvisten i soveværelset er der selvfølgelig lige lavet plads til skabe, man kan jo aldrig få skabsplads nok i soveværelset, og passede faktisk perfekt ind med 5 skabe i skunken ved kvisten.

Det ser godt ud med sådan spidskviste, men for søren hvor er der meget arbejde i det, i forhold til en alm. saddeltags kviste, eller et par dobbelt tvilinge monteret velux, eller sågar dannebro monteret velux i stedet for.

Men nu er de lavet, og det ser jo godt ud...




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også