Problemer med fyret i min andelsforening.

Hej alle!

Håber at der findes en klog sjæl herinde, som muligvis kan hjælpe med at løse mit enorme problem.

Jeg købte en andelslejlighed (stueetage) her for et par år siden. Da det blev vinter i 2009 begyndte rørene og fyret (som viste sig at beligge sig PRÆCIST under min lejlighed) at larme ekstremt meget. Fyret banker op i min lejlighed så hele mit gulv vibrerer voldsomt. Desuden støjer rørene i varmeapparaterne latterligt meget samtidig Det er rent ud sagt et helvede at skulle gå i seng og forsøge at sove hver aften.

Jeg har talt med både vors VVS-firma samt vores interne bestyrelse i andelsforeningen. VVS-firmaet virker rent ud sagt meget amatøragtigt og kan slet ikke lure problemet. De har forsøgt at skifte pumpen ud i fyret, men det hjalp overhovedet ikke. Bestyrelsen forsøget så vidt muligt at hjælpe mig med problemet, men da de har lige så meget mangel på eksperise som mig, kommer vi ikke rigtig nogen vejen.

Så ville høre om I ikke havde nogle gode forslag til hvordan man kommer det her problem til livs? Det går virkelig meget ud over min hverdag og jeg går og er konstant træt..

Håber jeg kan få nogle gode replys herinde!!

På forhånd tak!
Alexander
Hej alle! Håber at der findes en klog sjæl... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håber på det bedste for dig. Jeg fornemmer din desperation!!
Prøv at komme ned i fyrkælderen når VVS-folkene er der, og fortæl til dem direkte om dine observationer. Så må du tage fri fra arb. eller andet til den vigtige opgave.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tillykke med den nye udvikling i sagen.

Hvis den støj der er tilbage i rørerne, lyder lidt som en svag hvæsen eller susen, vil jeg som tidligere nævnt formode at det skyldes et højt pumpetryk. (trannsmissionsstøj)

Årsagen til at der bliver kørt med et højt pumpetryk skyldes i de fleste tilfælde dårlig eller dårlig vedligeholdt indregulering, så det høje pumpetryk er nødvendigt for at kunne nå ud til den fjerneste bruger. Det høje pumpetryk kan også skyldes alm. uvidenhed og/eller at man aldrig har prøvet at udfordre driftsparametrene.

Skal jeg være mere skarp end som så, skal du finde ud af om det er et 1 el. 2 strengsanlæg du har. Prøv at vedlægge et billed af en af dine radiatorer hvor både frem og retur er på. Du kunne også sende et billed af indregueringsventilerne (sidder formentlig i kælderen hvis der er en sådan).

Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis