De perfekte mål til en dobbelt garage...

Nogen der selv har tegnet eller bygge en dobbelt garage hvor målene bare passede perfekt ?

Eller nogen der måske fik bygget en der var lidt for smal, lang, lille eller for stor ?

Skal have tegnet en dobbelt garage til os selv, og er lidt i tvivl om hvilken mål forhold der er de mest optimale.

Nogen med gode bud på dette ?
Nogen der selv har tegnet eller bygge en dobbelt... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har kun en mindre Honda HR-V så skulle nok kunne lade sig gøre, men firma bilen ville ikke kunne holde i den garage...

Høj og ekstra lang Citroen Jumper.
Jeg har 7 m i dybden, hvilket ikke tillader mig at have et arbejdsbord foran bilen, men som tillader at man kan passere rundt, for og bag, om bilen og arbjede på den.
Med 8 m. i dybden kan du have et værkstedsbord med skruestik foran bilen, også selv om du skal arbejde på den, dog ved biler ikke meget længere end 5 meter.
Jeg har ca 4 meter i hvert af de 3 "gulve", hvor jeg har porte uden for. Det giver en rigtig godt mulighed for at have åbne døre på bilerne, hvis ikke der får lov til at gro flere arbejdsborde og hylder op imellem bilerne!
Hvis du vil knibe garagen ned på under 50 m2, vil jeg foreslå 7x7 m.
Så ville jeg så have 4 meter til kip, uden forstyrrende spær, så man kan få i det mindste 1 bil op på lift, og arbejde under den.
Jeg ville også lave garagen, så jeg kunne får arbejdsvognen ind i det lortevejr, som vi har nu. Sørg i så fald for at få lavet fald ud mod portene, så smeltevandet kan løbe ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Garagen skal heldigvis kun bruges som garage, værksted har jeg ved siden af.
Så skal faktisk bare kunne indholde bilerne, og et par hylder på væggene til olie, sprinkler osv..

Så der komme ikke borde osv.. op derinde.

Derfor jeg tænkte ca. 6 meter i dybden og 8 meter i breden.
Skrevet af ktm på 06 feb 2010 11:14
Sørg i så fald for at få lavet fald ud mod portene, så smeltevandet kan løbe ud.
Havde overvejet at smide et aquadrain under bilerne, også lave fald fra kanter mod dette.

Gulvene skal slibes og have en lysgrå epoxy maling, så det er nemt at spule rent derinde, og svabre det mest af vandet i afløbene.

Under 50m2 er heller ikke så vigtigt, de småpenge det koster at få behandlet en byggeansøgning er helt klart pengene værd, i forhold til at stå med en garage men fik lavet lidt for lille.

Under 50m2 var mere fordi jeg så hurtigt kunne komme igang, uden at skulle igennem hele møllen med lange byggesags behandlingstider.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du får næppe lov til at have kloak i garagen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 06 feb 2010 12:00
Du får næppe lov til at have kloak i garagen.
Så længe det bare ledes ud af garagen, tror jeg ikke det er et problem, har ikke tænkt mig at koble det på kloak anlægget.

den skal være 8 m dyb ellers bliver du ked af det.
det med dræn lyder som en god ide. og det laver du bare og så snakker man ikke mere om det.
jeg har selv afløb og epoxygulv det virker meget godt. dog skal du være opmærksom på at det bliver meget glat når der kommer sne på gulvet
Skrevet af sluppermand på 06 feb 2010 15:43
den skal være 8 m dyb ellers bliver du ked af det.

Jep, og dette jeg helst ville undgå.

Skrevet af sluppermand på 06 feb 2010 15:43
det med dræn lyder som en god ide. og det laver du bare og så snakker man ikke mere om det.

Nemlig....

Skrevet af sluppermand på 06 feb 2010 15:43
jeg har selv afløb og epoxygulv det virker meget godt. dog skal du være opmærksom på at det bliver meget glat når der kommer sne på gulvet
Ja, men skal nok lige passe lidt på hvis det hele driver i sne derude.
Evt. lægge nogle gummi måtter hvor det meste af trafikken er.

Det kommer jo an på, hvilke krav du har..... min er 6x5,5 (bredde x dybde indermål), hvilket var bestemt af grund, beliggenhed, højde på taget (pagode) samt designet. Der holder fint to større mellemklassebiler.

Optimalt skulle den have været 7x7.


Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også