Forladt båd

Har et spørgsmål om forladte både.

Tæt på hvor jeg har midt sommer hus, er det et sted hvor en del har deres både liggende på stranden samt i kanten af skoven. En del af dem har ikke været benyttet i mange år. Men en af bådene er sådan en jeg godt kunde tænke mig. Jeg har sat mit tlf nr mm mere på den hvis ejeren skulle dukke op, Det er stadig på den.

Det er en lille fin træ jolle med sejl til. Men har også forhørt mig ved de andre bådejer om de ved hvem der er ejer af sådan en, Men ingen ved hvem der ejer den mere.

Syntes også det vil være synd hvis den går til, er der en måde hvor man kan finde ejeren.
Den har ikke byge nr eller liggende.  Eller er der en myndighed som ved hvem ejeren er, eller kan give en lov til at overtage båden.  Da jeg ikke vil tage båden uden en godkendelse.

Båden har ligget der de sidste 5 år. Men er sund og tæt.

På forhånd tak
Har et spørgsmål om forladte både. Tæt på hvor... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej du kan gøre som jeg har gjord da jeg var dreng der fant jeg både der lå omkring århus bugten jeg satte dem i stand og sejel runt med dem og lade dem tilbage hvor de lå
der var kun engang der var en der brokket sig de andre på plassen syndes at det var iorden at jeg holde båden i orden bare jeg lade den tilbage efter brug og at ejeren kun bruge den når han ville
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

halløjsa, så lige dette problem. hvis du vil erhverve jollen lovligt, så skal du finde ud af, hvem der styre området hvor jollerne ligger, og ud fra laugets eller kommunens vedtægter for området, kan jollen så begæres på tvangsauktion, og det er ikke så besværligt som det lyder.. er fartøjet vurderet tilen værdi under 12.000 kr. kan den sælges på auktion,der forestås af dem, der har råderetten/ansvaret over området. først skal der tydeligt skilt på jollen, hvor ejer efterlyses, og vedkommende skal henvende sig, herefter fremlyses ejerne i LOKALAVISEN for området (ikke statstidende når fartøjet er vurderet til under 12.000 kr.) herefter afholdes auktion, og båden er dig. reglerne findes i "havnereglement for mindre fiskerihavne og lystbådehavne" mvh Heino
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis