Fundament skur

Går og pusler med at bygge mit skur om. Det, jeg har nu, er nok mest en midlertidig løsning. Vil gerne have fast gulv, der kan bære lidt, og isolerede væge, fx 100 mm, og 200 mod tag, så jeg kan have ting relativt frostfrit om vinteren. Jeg tænker, det er nemmest at bygge i træ.
Det, jeg er mest i tvivl om, er fundamentet. Enten en ramme i træ, sat på et punktfundament, men det, jeg hælder mest til, er at grave en rende, nok 50-60 dyb, hælde beton i den, og derpå sætte 2 lag leca fundamentblokke, evt med stanggevind igennem til ankre for trækonstruktionen ovenpå. Gulvet tænker jeg enten støbt i beton på rionet, eller også bare fliser på sand i niveau med fundablokkenes overkant.
Nogen ideer og kommentarer?
Går og pusler med at bygge mit skur om. Det, jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu laver jeg det så med store havefliser indvendigt. Så kan jeg altid grave det op og støbe gulv, hvis jeg engang skulle få lyst. Så kan jeg støbe det med en styropor-fuge, og så kan gulvet bevæge sig, så meget det nu lyster. Nu laver jeg det så med med en funda-blok på 15 cm i breden ovenpå det, jeg nu støber, og med stang-gevind ned i betonnen. Så må det være godt på den måde. Men pyh for et gravearbejde. Men nu er jeg også ca 2/3 rundt, så det begynder at ligne enden på det fundament. Og jeg skal nok huske at lave fald, så snesjappet kan løbe ud! 1 cm pr m!
Når du bruger gevinstænger, så husk lige at bukke en vinkel på den ende der skal ned i betonnen. Så holder de meget bedre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis