Fundament skur

Går og pusler med at bygge mit skur om. Det, jeg har nu, er nok mest en midlertidig løsning. Vil gerne have fast gulv, der kan bære lidt, og isolerede væge, fx 100 mm, og 200 mod tag, så jeg kan have ting relativt frostfrit om vinteren. Jeg tænker, det er nemmest at bygge i træ.
Det, jeg er mest i tvivl om, er fundamentet. Enten en ramme i træ, sat på et punktfundament, men det, jeg hælder mest til, er at grave en rende, nok 50-60 dyb, hælde beton i den, og derpå sætte 2 lag leca fundamentblokke, evt med stanggevind igennem til ankre for trækonstruktionen ovenpå. Gulvet tænker jeg enten støbt i beton på rionet, eller også bare fliser på sand i niveau med fundablokkenes overkant.
Nogen ideer og kommentarer?
Går og pusler med at bygge mit skur om. Det, jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af egoland på 05 maj 2011 17:07
Hvrfor ikke????


Det er ellers kun BØRN der siger "Hvorfor Ikke" !
Men du vil ikke kunne styre det, og tænk på hvor meget extra beton du skal bruge ved at støbe det af en gang. Du skal vel også have armering i de fundamenter, der er det altså ikke nok med et rionet hvis det skal kunne holde til noget.
Øhh, når "proffer" afholder sig fra det, skal du nok også - regner dig ikke for "prof" når du spørger {:o)

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Men hvorfor gør profferne det ikke? Nogle gange er det jo bare tradition? Og det kunne jo være, nogen havde prøvet et sted en gang - DERFOR spørger jeg.
Nu har jeg godt nok kun været "on/off" den branche siden 1970 - har set forsøg på at lave det - men aldrig med godt resultat
Der hvor det er lavet som "punkt fundament" er der lavet - men aldrig med isolering/rio-net und alles - formoder at dit gulv/fundament skal være vandret når du er færdig og det vil IKKE lykkedes for dig - alt kan lade sig gøre, man kan bliver så stædig/ dum i nakken, at man vil have ret, men tro mig, det er hurtigere, bedre og alle andre superlativer - at lave det af 2 omgange - hvis du hellere vil gøre det på din måde, go for it - men sig ikke at du lavede det i "god tro"

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Skrevet af Gertsen på 06 maj 2011 14:32
Nu har jeg godt nok kun været "on/off" den branche siden 1970 - har set forsøg på at lave det - men aldrig med godt resultat
Der hvor det er lavet som "punkt fundament" er der lavet - men aldrig med isolering/rio-net und alles - formoder at dit gulv/fundament skal være vandret når du er færdig og det vil IKKE lykkedes for dig - alt kan lade sig gøre, man kan bliver så stædig/ dum i nakken, at man vil have ret, men tro mig, det er hurtigere, bedre og alle andre superlativer - at lave det af 2 omgange - hvis du hellere vil gøre det på din måde, go for it - men sig ikke at du lavede det i "god tro"

Nå, her er åbenbart een der taler af erfaring - og som kan fortælle, hvad der går galt i praksis - det var det, jeg savnede. Tak!!! Og det var ikke fordi, jeg er specielt stædig, jeg vil bare have en god forklaring, underbygget med erfaring. Det fik jeg så her!! Men tonen støder mig en anelse.
Beklager hvis tonen støder, det var nu ikke sådan ment, mere fordi jeg tidligere havde skrevet om at "proffer" ikke lavede sådanne et projekt i een arbejdsgang, er egenlig også godt klar over at man ikke kan se hvilke erfaring der gemmer sig under en eller anden signatur- så godt ord igen.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

... er der ikke også noget om, at sokler og gulve arbejder forskelligt? Kan man ikke risikere at ens gulv revner uhensigtsmæssigt, når det sætter sig eller når frosten sætter ind? Altså skal det støbes ad to gange.

 

Der er ialfal det at soklen gerne skulle være ligt højere end gulvet, så regnvand ikke trænger ind på gulvet når det regner meget kraftigt.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis