Ford Sierra 2,0 Går i stå ???

Hey.. . håber der er nogle kloge hoveder som der muligvis kan hjælpe med et problem med min Ford sierra 2,0 fra 1990.. 

1 ting !! : Hvis bilen har stået stille i bare 2-3 dage er der meget store problemer med at få startet bilen og nogen gange kan det ik lade sig gøre .. 
 
2 ting:   Når jeg har kørt i ca 20 min på motorvej og ska til at bremse går bilen bare ud ... det er lige som om at den hele tiden ska have speeder for ik at gå ud ... men bilen kan de fleste gange tændes igen med det samme ... men går så ud igen næste gang jeg trykker på bremsen .. så må nogen gange bruge håndbremsen til at bremse for ik at gå ud ...

3 ting:   når jeg holder stiller og ik træder på speederen bliver lyset i lygterne og instrument brættet svagt ??

4 ting :  har også problemer med mit håndbremse lys... det vil ik slukke mere .. som om håndbremsen har sat sig fast.. det skete ved juletid.. ved ik helt hva man ska stille op med det  ??

Ved ik helt hvad der kan være galt ... overvejer at skifte batteriet og generatoren .. men er slet ik sikker på at det vil hjælpe..

prøvede på et tidspunkt at hælde 2 liter kaburatorvæske i tanken og det hjalp i godt og vel en måneds tid.. men det er som om at bilen ik får nok strøm...

håber at nogen kan hjælpe mig ??

VH. Martin

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kunne lyde som om der er flere ting galt , men det kan også godt hænge sammen
prøv først at skifte benzinfilteret og rens alle samlinger på bateri , starter og generator og en ny rem på generatore
kom lidt sprit i tanken igen , kan godt være du skal køre med sprit i hele vinterhalvåret ( 1 L pr tankfuld )
dette er de ting der ikke koster det store og burde give en god chance for at det hjælper
okay mange tak for svarerne ... vil prøve at se om det hjælper .. og så vender jeg tilbage ..
Hejsa ! er din Sierra med indsprøjtning eller er det en med karburator. Problemet kan være snavs eller vand i karburatoren som spære for hoveddyssen når du bremser op, nogle karburator har en bundprop i svømmehuset så man kan tømme det for vand og snavs derefter blæses der med trykluft inden bundproppen skrues på, Ford Sierra har også problemer med at toppen af benzintanken er tæret således der er fri adgang for det vand hjulene sprøjter op, kommer omd. under de 700 vil lamper i indstrumentbordet lyse svagt og motoren har nemmer ved at gå i stå, samt et sæt nye tændkabler kan også hjælpe.
nu har jeg prøvet at hælde en liter kaburatorvæske på og havde ingen problemer da jeg var ude at køre idag ... så det hjalp ihvertfald .. men spørgsmålet er om bilen så får problemer igen når vinteren er overstået .??
Når det hjælper med karburatorvæske tyder det på kondensvand i tanken, det er lige før du har brug for en vandudskiller lige som der sad på min gl. Volvo 544, så kunne man en gang imellem tømme glasset for vand, kondensvand kommer som regel vis man kun fylder lidt benzin på tanken ad gangen. Prøv at give den 1 L karburatorsprit og fyld tanken op, så får du fjernet kondensvand samt kan du se om tanken er tæt, havde en kammerat der fylde benzin på sin Sierra og der lå omk. 45 L på fliserne, så hans tank var utæt, men husk også at tjekke dine tændkabler for de holder ikke evigt.
Skrevet af JRC199 på 22 jan 2010 14:11
Når det hjælper med karburatorvæske tyder det på kondensvand i tanken, det er lige før du har brug for en vandudskiller lige som der sad på min gl. Volvo 544, så kunne man en gang imellem tømme glasset for vand, kondensvand kommer som regel vis man kun fylder lidt benzin på tanken ad gangen. Prøv at give den 1 L karburatorsprit og fyld tanken op, så får du fjernet kondensvand samt kan du se om tanken er tæt, havde en kammerat der fylde benzin på sin Sierra og der lå omk. 45 L på fliserne, så hans tank var utæt, men husk også at tjekke dine tændkabler for de holder ikke evigt.
jeg fylder altid tanken op... så det lader ik til at tanken er utæt .. men ja det kunne være at jeg sku prøve at få fat i sådan en vandudskiller.
Skrevet af uldal på 22 jan 2010 08:07
Dit batteri dur ikke! Nyt på og få checekt generatoren, om den lader nok. Håndbremselampen tænder ved en kontakt, der er placeret under håndbremsegrebet i bunden af bilen. Det er en lille fjeder. Måske du har tabt en ti-øre ned på den - eller den bare har opdaget at den er fra '90. Go jagt
Nu har jeg også fået håndbremse lyset til at gå væk ... så mange tak for det ..

Skrevet af bredker på 22 jan 2010 05:57
kunne lyde som om der er flere ting galt , men det kan også godt hænge sammen
prøv først at skifte benzinfilteret og rens alle samlinger på bateri , starter og generator og en ny rem på generatore
kom lidt sprit i tanken igen , kan godt være du skal køre med sprit i hele vinterhalvåret ( 1 L pr tankfuld )
dette er de ting der ikke koster det store og burde give en god chance for at det hjælper 

Nu har jeg ihvertfald fået skiftet mit batteri til et med flere Ah og ampere i ...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis