Ford Sierra 2,0 Går i stå ???

Hey.. . håber der er nogle kloge hoveder som der muligvis kan hjælpe med et problem med min Ford sierra 2,0 fra 1990.. 

1 ting !! : Hvis bilen har stået stille i bare 2-3 dage er der meget store problemer med at få startet bilen og nogen gange kan det ik lade sig gøre .. 
 
2 ting:   Når jeg har kørt i ca 20 min på motorvej og ska til at bremse går bilen bare ud ... det er lige som om at den hele tiden ska have speeder for ik at gå ud ... men bilen kan de fleste gange tændes igen med det samme ... men går så ud igen næste gang jeg trykker på bremsen .. så må nogen gange bruge håndbremsen til at bremse for ik at gå ud ...

3 ting:   når jeg holder stiller og ik træder på speederen bliver lyset i lygterne og instrument brættet svagt ??

4 ting :  har også problemer med mit håndbremse lys... det vil ik slukke mere .. som om håndbremsen har sat sig fast.. det skete ved juletid.. ved ik helt hva man ska stille op med det  ??

Ved ik helt hvad der kan være galt ... overvejer at skifte batteriet og generatoren .. men er slet ik sikker på at det vil hjælpe..

prøvede på et tidspunkt at hælde 2 liter kaburatorvæske i tanken og det hjalp i godt og vel en måneds tid.. men det er som om at bilen ik får nok strøm...

håber at nogen kan hjælpe mig ??

VH. Martin

Hey.. . håber der er nogle kloge hoveder som der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Miraculez11 på 22 jan 2010 16:02
Nu har jeg også fået håndbremse lyset til at gå væk ... så mange tak for det ..

og batteriet er også blevet skiftet til et med flere Ah og ampere.


Hey igen ... her til aften gik min bil helt ud og skulle bruge startkabler for at få den igang ... så nu har jeg målt batteriet med et voltmeter...

ved ik hva tallene burde ligge på men har målt 3 gange....

1:  når bilen er tændt og med lys viser voltmeteret 13,63
2: Når bilen er tændt og uden lys viser voltmeteret 13.18
3: når bilen er slukket viser voltmeteret 12,75

Hva betyder det og hva burde tallene ligge på ???
12,6 er normalt hvilespænding. 13,63 betyder bare at den lader, så det er fint. Har du haft tømt karburatoren? Der kan være vand i bundkarret.


 

Skrevet af grossmann på 24 jan 2010 23:27
12,6 er normalt hvilespænding. 13,63 betyder bare at den lader, så det er fint. Har du haft tømt karburatoren? Der kan være vand i bundkarret.


okay ... det er da altid positivt .. nej har ik fået den tømt endnu men regner med at jeg kan få tid til det onsdag .. men er det svært at komme til at tømme den ??
nej det er ret nemt. der plejer at sidde en skrue i bunden du bare kan pille ud. Sørg også for at blæse den godt igennem når du nu har den af.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis