tørret fugemasse af fliser

jeg lagde fliser i mit køkken igår men var så dum at falde i søvn mens jeg ventede på at fugemassen skulle blive overflade tørt, hvilket resulterede i at jeg imorges vågnede op til et meget tørt nylagt flisegulv fyldt med fugemasse.
jeg skyndte mig at køre i mit nærmeste byggecenter og hente noget at rense med, men det virker bare ikke og jeg kan skrubbe fra nu af til juleaften der sker ingen ting.
er der nogle der kan hjælpe en dum blondine i nød

 michelle hansen

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha det lyder da ikke rart, kan fliserne tåle hvis du skraber det værste af, vil det nok være det nemmeste, jeg ville prøve med noget saltsyre ( 10 % saltsyre 90 % vand) til resten, det er nok lidt hård ved dine fuger men skidtet skal jo af.
Pas på med saltsyren, brug hansker mv, samt en god udluftning.
Boso
Det mener jeg nu ikke er rigtig!
Når blandingen laves udendørs... så er der nu ikke nogle dampe som ødelækker elektroniken... især ikke hvis der luftes ud under arbejdet....
Der skal en langt større og længere påvirkning til, før dit skræksenarie bliver til virkelighed...
Du har ikke et billede af det, så man kan se hvor slemt det er ?

Er det glaserede klinker?
For hvis ikke det er glaserede klinker, så får du det aldrig af.

Normalt ville de meste kunne tages med eddikesyre, og en god gang skuring med gulvskrubbe, grov svamp eller lign... ?
jeg har ikke lige noget billed men lad os bare sige at det er så slemt at jeg ikke kan se farven på flisen
de er glaseret heldigvis..
jeg tror jeg prøver med eddikesyre jeg tør ikke begynde med saltsyre.. men kom endelig med flere gode råd

 michelle hansen

Annonce
Sjask det godt over med eddikesyren, og lad det sidde og virker lidt.
Men der skal skrubbes godt for at få fugemassen helt af.

Er det glatte fliser, eller er det fliser med struktur ?
det er desværre med struktur:-)

 michelle hansen

Så bliver det noget af et arbejde.
Kalkfjerner virker også godt

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

jeg har brugt det er hedder mira 7120 ceramic cleaner og det var ikke bedre en vand og det skulle være en form for kalkfjerner.. jeg kan godt regne ud at det kommer til at tage MEGET lang tid at få af det møj..

 michelle hansen

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis