tørret fugemasse af fliser

jeg lagde fliser i mit køkken igår men var så dum at falde i søvn mens jeg ventede på at fugemassen skulle blive overflade tørt, hvilket resulterede i at jeg imorges vågnede op til et meget tørt nylagt flisegulv fyldt med fugemasse.
jeg skyndte mig at køre i mit nærmeste byggecenter og hente noget at rense med, men det virker bare ikke og jeg kan skrubbe fra nu af til juleaften der sker ingen ting.
er der nogle der kan hjælpe en dum blondine i nød

 michelle hansen

jeg lagde fliser i mit køkken igår men var så dum... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det var en mure, som skulle fjerne hærdet fugemasse, er jeg ret overbevist om der blev brugt en saltsyreblanding-
De gange jeg har lavet tilsvarende "kvajerier" er der kun ufortyndet eller i hvert fald en meget stærk opløsning saltsyre, der har virket effektivt for mig. Det skyldes nok mest mine beskedne evner, men alle de mere fredelige midler og metoder, har ikke virket bedre end alm vand.
Men eller slides fugemassen vel af i løbet af årene ved brug.

Med venlig hilsen
ktm

 


jeg ville nu også prøve med en kraftig syre blanding, jeg tror godt fliserne kan tåle en del.. husk nu at bruge handsker der er syrebestandige og beskyttelsesbriller samt masser af udluftning og husk så hæld altid syre i vand og aldrig vand i syre når du skal blande det !!!

brug bare saltsyre, hvis du vil have skiftet ALT elektronisk udstyr i huset - der findes noget pulver/granulat til at blande med vand, dette må bruges indendørs da disse dampe IKKE angriber, men saltsyre dampe ødelægger ALT og det er ikke overdrivelse.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Gertsen
Jeg har selv brugt saltsyre indendørs, og har ikke været i nærheden af dine skræk historier.

Med fornuftig gennemtræk, og afvaskning med rent vand, sker der ikke noget som helst, med elektronikken, ledningerne (eller bilen i carporten )

mvh jens
Annonce
Har også vasket vore fuger i klinkegulvet (røde teglværksklinker) flere gange med en svag opløsning saltsyre (en skvat i en spand vand) uden at elektronikken i huset er røget sig en tur. Ja selv vandhanen i køkkenet, der leverede vandet til blandingen og lysstofrør-armaturet, der vel begge fik saltsyre-dampe (svage) tog ikke skade.

Såehh mon ikke det går. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stærk i vil have blandingen, men hun kan jo forsøge sig frem med en meget svag først.
Hovedreglen er, at man aldrig bruger saltsyre indenfor. Brug eddikesyre, og giv det en ordentlig sjat - dvs. det ikke skla fortyndes særlig meget.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Fik du fugemassens af dine fliser ?
Jeg fjernede nogle rester af lim og fugemasse, på gulvfliser med struktur, med den grove side af en almindelig køkkensvamp (opvredet i vand) og lidt knofedt. Det lykkedes med et pænt resultat.
Køkkensvampen er så men bare dem du kan købe i mange farver i lange "stænger" med 10 eller flere styk i pakken, til næsten ingen penge. Men det skal siges, at det kun var mindre rester, men det er vel et forsøg værd, selv hvor det er lidt større områder eller rester af lim og fugemasse. Husk på: Vær ihærdig.

Med nysgerrighed, vilje, gåpåmod, og ihærdighed bliver chancen større!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis