salamander

hej alle samme jeg er ny her inde .. så vil bare sige hej  til alle jer her inde og håbe i kom godt ind i det ny år

jeg har købt et hus hvor der står en gammel salamander kedel..  jeg har selv lavet om på det så der er kommet en 600 liter tank på ..  har læst flere steder at den kedel ikke udnytte træet godt nok ..

 kan ikke se hvad der er galt .. røg temp er på 200-300 grader .. når den køre fuld last .. og kommer ned på omkring 200 når den er 70 grader i kedlen. .. er det ikke godt nok

hvis jeg skal skifte min kedel ud .. ser jeg gerne at det er en støbejerns kedel igen
har i nogle bud

 mvh lille_ smed

Lille_smed

hej alle samme jeg er ny her inde .. så vil bare... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil kun fyre med træ fra jeg kommer hjem fra job til jeg går i seng .. så tager pille fyret over resten af tiden

Lille_smed

Nå du har pillefyr....Så kør du bare løs med din salamander..Den er næsten lige så god som de nyere kedler og så er den ikke til at slide op.
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

ork... Jeg kan sagtens... 1 km herfra er der en skov. Når jeg selv fælder koster nåletræet kun 50 kr. + skattefar pr. rummeter. Men det er jo også herovre hos os i vestjylland. Det er sku dejligt at gå ude i skoven, her i de tidlige forårs mdr.(-:

mvh
777
der er delte meninger om og den yder lige så godt som de ny .. nogen siger der kun er 40 til 50 procent   hvor de ny har 80 til 90.

Lille_smed

Låner en traktor og tipvogn af en kammi. Hjem med de træstykker, som jeg har savet færdig i skoven. ( bruger nemlig træstammmen som sav buk. Saver først grene af stammen, i siden og toppen når stammen er lagt ned. Sådan at der kun er grene ved bunden. Så er det bare at save træet i 40 cm stykker og skære grenene over i bunden til sidst. Så når det læsses af derhjemme er det savet i de længder jeg vil have. Så det skal bare kløves. Det sparer nogle håndteringer.
 I stedet for at få 1 meter eller tre meter stykker hjem, man først skal have lagt op i en savbuk (Et værre knogle arbejde)

mvh
777
jeg har desværre ikke nogen skov i nærheden hvor jeg bor så har ikke den mulighed

Lille_smed

din røg temp er for høj du behøver kun 70 c en meter nede i skorstenen fra toppen så alt efter hvor høj din skorsten er er der mange penge / brænde at spare
jo det ved jet godt den er noget høj .. men om det er nok at spare til at bruge 15000kr  for at skifte fyret ud  ved jeg ikke .. eller om det tager for lang tid inden det har betalt sig ind

Lille_smed

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis