salamander

hej alle samme jeg er ny her inde .. så vil bare sige hej  til alle jer her inde og håbe i kom godt ind i det ny år

jeg har købt et hus hvor der står en gammel salamander kedel..  jeg har selv lavet om på det så der er kommet en 600 liter tank på ..  har læst flere steder at den kedel ikke udnytte træet godt nok ..

 kan ikke se hvad der er galt .. røg temp er på 200-300 grader .. når den køre fuld last .. og kommer ned på omkring 200 når den er 70 grader i kedlen. .. er det ikke godt nok

hvis jeg skal skifte min kedel ud .. ser jeg gerne at det er en støbejerns kedel igen
har i nogle bud

 mvh lille_ smed

Lille_smed

hej alle samme jeg er ny her inde .. så vil bare... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lille_smed på 15 jan 2010 16:03
oki er der nogen her inde som kender et godt sted hvor man kan købe træ til en fornuftig pris .. det skal være savet og kløvet


Prøv at se Plougmann Biobrændsel
Jeg syntes at hans priser er meget rimelige

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvis/Når du køber nyt fyr så husk at brændkammerets dybde passer med det brænde du kan købe.
For meget difference giver dårligere forbrænding således at forstå at et dybt brændkammer og korte stk træ ikke passer sammen
Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

http://www.traebriketter.dk/Braende.php#REF2

Dette site er også fint

Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

hej..

jeg har fået et tilbud på 35 kms løvtræ .. det er ikke tørt skal ligge til næste år .for 9000 kr er det dyrt

Lille_smed

Er det savet og flækket ?? Ved du hvad det er for træ ?? Hvis det kasserm. skal du ikke regne med at det fylder mere end 17-18 stablet m. Her på Sjælland køber vi kun skovrm. 1 skovrm= 0.75 stablet. Man bliver næsten altid snydt ved køb af savet og flækket brænde, men det er en tillidssag. prisen afhænger i høj grad af hvad det er for træ. De lette træsorter fylder jo mere pr. kg end f.eks.Bøg,Eg og Ask. Jeg får leveret 50 skovrm Eg i 3 m stammer som så skal saves og flækkes. Jeg giver 340 kr. pr. skovrm. leveret på adressen Dette kun for sammenligning. Vh Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Annonce
Affaldstræ løvtræ 35 ksm i container

http://tra.dk/ se billedet øverst .... det er klodser fra 10 til 40 cm.. .. jeg vil have det savet og kløvet .. gider ikke selv gøre det

Lille_smed

Ok lille smed
Hvis de bare læsser i containeren og måler læsset så er der nok ikke noget i vejen

Dovenskaben længe leve,men spm jeg skrev i en anden tråd så vil jeg hellere motionere med brændet end fise rundt på landevejen med en Mp4 spiller hængende på brystet.
Er lige blevet færdig med de 50 rm eg (har haft 75 fødselsdage).

Ps. det bliver ikke nemt at stable det brænde du vil købe.
Har du etr sted hvor det kan ligge uden alt for megen regn..
Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Ok, hvis du kan nøjes med 20 kassemeter om året synes jeg da du skal beholde din salamander kedel, det vil tage mange år at tjene en ny kedel hjem.
Det har også lidt med  teknikken at gøre en salamander skal ikke overfyldes, så er det problemet opstår med uforbrændte gasser op af skorstenen, ses som tyk sort røg.
Jeg har været fyrmester hele min barndom på sådan en salamander, det er sgu et rigtigt brændefyr og ikke til at slide op..
Kun hvis man putter nytårskrudt på som IKKE er skudt af, eller tænder op med brændstof fra modelfly kan der opstå visse problemer med revnede låger og røg i fyrrummet.
Men det kan de nye garanteret heller ikke holde til..

Mvh.ame
ja jeg bygger et skur til det nede i min mine skov .. ikke noget problem.. lyder prisen oki snakkede med ham de læsser den med en frontlæsser ..

Lille_smed

Ok

Jeg synes ikke det er helt hen i vejret når de læsser det på den måde.
Pas nu på krybskytterne...Måske stjæler de brændet...Spøg til side.

Hvad om du brugte dit eget træ fra dine skove....Kunne ikke dy mig..
God vind
Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis