nyt fastbrændselsfyr men vilket

jeg skal til og have nyt fyr da mit gl vigas 25 kw er ved at være færdigt. jeg har en 3000ltr akkumuleringstank som fyret skal varme op.jeg helst have et uden blæser/elektronik. da jeg har døjet meget med elektronikken på mit vigas fyr. er der nogle er har et forslag / erfaringer med et fyr, har kikket lidt på  Vølund Vedex 3300 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har fået opstillet en fastbrændselskedel af mærket CTC.
Det er svensk og har hverken røgsuger eller blæser.
Det har omvendt forbrænding som det kræves i dag.
Fyret kan omstilles til olie eller piller.
Der medfølger el.patron (hvis osv.)
Fyret hedder V20 og det medfølgende laddomatsystem fungerer perfekt og lydløst.
prøver at finde et link
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

www.eb-kedler.dk/data/images/eb-v20.pdf -
Her et link hvis det ellers er rigtigt det jeg har lavet
Det er EB kedler der forhandler det og jeg får IKKE Pct.
Han har mange andre kedler og han er meget flink
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

Vedr v20, så ser lemmen meget lile ud. Hvor stort brændkammer er der? Det nytter jo ikke noget man skal fylde træ på 5 gange for at varme de 3000 liter op.
Hej Hvor mange kvm. skal du opvarme.???
Jeg opvarmer 180 kvm. og har 1000 l akkutank.
Fyrer 2 gange i døgnet.
Kan ikke lige huske målene, men de står på PDF man.
Vh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

Jeg ville nok vælge en gejs kedel de kan bruges til både fast brændsel og stoker

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
jeg opvarmer 150kvm bolig samt 140kvm værksted (med calufære) og pt fyrer jeg morgen middag og aften. (og det er med def styring på vigas fyr ) men syntes det er 2 interesante emner i er kommet med både gejt og eb-kedler heller nok mést til gejs.
Når jeg skrev om CTC V20 så var det fordi jeg forstod at du var lidt ked af blæser/suger men jeg har nok misforstået
God vind med dit nye fyr.
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

ja det er jeg også. men keg kan se at der er indbygget varnsbeholder i CTC V20. og det har jeg ikke brug for da fyret står i værksted ikke i huset tror jeg skal op i en CTC EB-V33 for at opfylde mit varme behov. og der er der også blæser på så vidt jeg kan se.. Men jeg har slet ikke købt noget endnu...
Hvis du har muligheden, så prøv at se et gejs fyr, der er mere gods end i mange af de tilsvarrende

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gejsen har vist desværre ikke omvendt forbrænding (gasogen), med en deraf dårligere virkningsgrad end du har på din Vigas eller andre gasogen-kedler.

Men rigtigt, det er nemt når den er forberedt til stoker, hvis man bliver træt af at fylde pinde på.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis