nyt fastbrændselsfyr men vilket

jeg skal til og have nyt fyr da mit gl vigas 25 kw er ved at være færdigt. jeg har en 3000ltr akkumuleringstank som fyret skal varme op.jeg helst have et uden blæser/elektronik. da jeg har døjet meget med elektronikken på mit vigas fyr. er der nogle er har et forslag / erfaringer med et fyr, har kikket lidt på  Vølund Vedex 3300 
jeg skal til og have nyt fyr da mit gl vigas 25 kw... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan IKKE få godkendt en kedel hvor der fyres med træ hvis den ikke har omvendt forbrænding.
Når den kan købes er det fordi den bruges til piller.
Det er pærelet at anvende CTC V20 med pillebrænder..Den har omvendt forbrænding ved fyring med træ.
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

Vist ikke helt korrekt, - Gejs kedler til fastbrændsel kører med underforbrænding med virkningsgrad på 80 %, det er vist kun kedler med gennemforbrænding, der ikke kan godkendes pga for dårlig virkningsgrad.
ejsen har vist desværre ikke omvendt forbrænding (gasogen), med en deraf dårligere virkningsgrad end du har på din Vigas eller andre gasogen-kedler.
[/quote

Hvad mener du så med dette ?????
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

At den med en virkningsgrad på 80% er dårligere end gasogen-kedlerne som har en virkningsgrad som er tættere på 90 %
Hvis IKKE den har omvendt forbrænding (underforbrænding) er den ikke lovlig til fyring med træ.
Men mon dog ikke den har underforbrænding ???
Mcvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

Annonce
Omvendt forbrænding og underforbrænding er ikke helt det samme. Alcon-kedlen fra Gejs har underforbrænding, hvor eks Atmos og Vigas har omvendt forbrænding = rigtig gasogen.
Jeg har et Orlan 25 med akkumulerings tank 1000L hus 250m2 +jordvarme. Jeg kan ikke rigtig få min Orlan til at virke, jeg fylder træ på den hele tiden og kan næsten kun få den op på ca 65g . For at få tanken op på 60g må jeg lukke til huset i ca 3 timer, jeg fylder vand på hver dag i ca 10-30 sek. Er der nogen der ved hvad jeg gøre forkert? Hilsen 8722

Orlan 25

knud>
Med min atmos gasogen oplever jeg at hvis træet er for fugtigt, så går der ca 1/3 mere træ til.... så det kan du jo undersøge.

Hvor koldt er det vand du leder ind i blandeventilen????
jeg fylder vand på hver dag i ca 10-30 sek...........................Der må være noget rygende galt når du skal sætte vand på så ofte.

Tyder på at du har en utæthed i forbindelse med kedelvandet når du heller ikke kan få temperaturen højere op.
Jeg kører også med brændefyr og har ikke fyldt vand på det sidste år....kører nemt med 85 gr i kedelvand og på et par timer er akku.tanken på 1000 l 80 gr både i top og i bund.
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere