Toshiba vs. Mitsubishi

Hej alle LDS´ere.. Jeg har haft 2 forskellige kølemontører ude for at give et tilbud til en varmepumpe, men er svært at vide hvilken man skal stole mest på.. Så derfor vil jeg hører om der er nogle som har erfaring med Toshiba High Power eller Mitsubishi MSZ-FD25VABH..? Begge modeller er en luft-luft varmepumpe..
Hej alle LDS´ere.. Jeg har haft 2 forskellige... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Næstformanden på 13 jan 2010 10:15
Mht. Mitsubishien og ydelsen, kan jeg henvise til en bruger her på forum der MEGET varmt kan anbefale den. Det er noget med noget patenteret Zubadan Flash Injektion System eller sådan noget... (Vi venter dog stadig på dokumentation i en anden tråd)
Jeg tror det er en and. Ellers havde jeg nok også hørt om det andre steder end her. Jeg arbejder trods alt med det til dagligt...

Næstformanden


Hej Næstformand

Zubadan Flash injektion benyttes i luft til vand-systemet.

Dokumentation findes mange steder, synes det ser lidt mærkeligt ud at vi/os Mitsubishi-forhandlere skal dukumentere systemet når det er tilgængeligt for alle, specielt dig som er kølemontør, du skulle let ku læse/forstå teknikken frem for dem der ikke forsår køleteknik.


PE

Hej herinde

Jeg har lige hørt af en bekendt at der er afhentningspris på en Mitsubishi vp for 10k det ser ud til at være et kanontilbud, tror jeg skal have to når de er så billige nu.

 Hilsen Thomas V Bundgaard

Hvor er det henne du kan hente dem til den pris. Og hvad skal du så give for at få dem monteret?


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Næstformanden på 16 jan 2010 18:29
Hvor er det henne du kan hente dem til den pris. Og hvad skal du så give for at få dem monteret?

Næstformanden


Hej

Det skulle være her nord for Aalborg i Aquillon tror jeg han sagde.
Monteringen er jeg ikke klar over Jesper fik maskinen med under armen til senere montering.

 Hilsen Thomas V Bundgaard

Skrevet af Mr_86 på 13 jan 2010 12:23
Synes også selv det lyder lidt for utroligt.. Så umiddelbart vil de nok være 7000 kr. bedre at invistere i en Toshiba med en COP-værdi på lidt over 6 i stedet for Mitsubishien der ligger på 5,33..? En COP er jo nok hurtigt tjent ind..?
Toshiba har över 6 i COP om den använder hälften av sin effekt. Mäter man enligt standard har:
Mitsubishi FD25 5,33 i COP vid effekt 5,8 Kw og
Toshiba RAS-10PAVP-ND 5.36 i COP vid 6,3Kw.

Skulle nog säga att de är lika effektiva .

/Martin

Annonce
Godt så!

Men der er jo ikke nogle af de to pumper eller andre der yder fuldt ud ved -15!
hvis der er nogle der mener det så vil jeg gerne se en ydelses tabel.

Køletekniker & Energiteknolog.

Der er ikke nogen Luft/luft eller luft/vand pumpe der kan holde Fuld COP samt Ydelse ned til -15 grader uanset om de har det der umba umba flash injection eller ej.
Anerkendte grossister osv vil sige det samme. men tjek linket så kan du se en test af Daikin, mitsubishi, panasonic osv.
http://forbrukerportalen.no/filearc...rigert.pdf

Prøv at smide R410 ind i refrigeration utilities så vil du se at det er umuligt.

Køletekniker & Energiteknolog.

Skrevet af [email protected] på 22 feb 2010 11:12
Der er ikke nogen Luft/luft eller luft/vand pumpe der kan holde Fuld COP samt Ydelse ned til -15 grader uanset om de har det der umba umba flash injection eller ej.
Anerkendte grossister osv vil sige det samme. men tjek linket så kan du se en test af Daikin, mitsubishi, panasonic osv.
http://forbrukerportalen.no/filearc...rigert.pdf

Prøv at smide R410 ind i refrigeration utilities så vil du se at det er umuligt.


Hej.
Er det fordi du ikke vil forstå, at Mitsubishien har den nominelle effekt ned til -15
Synes du sku læse hvad de kan inden du krititsere den.

PE

Pev.

Jeg har både læst matrialet og solgt mitsubishi pumper.
Men det er jo salgt matrialet, hvis du smider kredsprocessen ind i et hlogp diagram, vil du stadig se at den ikke kan holde fuld ydelse ned til -15 grader, jeg fik den til at yde 3,41 ved minus 15 grader, så jeg spurgte selvfølgelig grossisten H jessen jürgensen, og Michael bkf sagde at ydeslsen ved minus 15 var på 2,7 kW. så derfor!
Hvis du er det mindeste i tvivl om min udtalelse så kontakt dem i morgen efter 08:00 på 70270607, så kan vi tales ved.


Køletekniker & Energiteknolog.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis