Antifreeze til fyringsolie.

Nu når det er frostvejr så har fyret problemer med at suge olien ude fra tanken. Tanken står ude i et uisoleret skur, og olierøret går 8 meter hen over isoleringen på loftet.
Det olie jeg kører på nu er fra en jordtank, og fulstændig sort, men brænder uden problemer - bare det ikke er minusgrader.
Kan man hælde noget i de ca 800 liter i tanken så det bliver mere frostsikret, eller skal jeg bare køre resten af frostsæsonen fra 20-liters dunke jeg henter ind?
Nu når det er frostvejr så har fyret problemer med... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Se nu er vi jo næsten enig, men det var ikke det du skrev fra start.. kan se du har været i en lærebog.. men cetan er IKKE det modsatte af oktan... som sagt cetan er for diesel hvad oktan er for benzin..
Nu kommer der ikke flere kommentar herfra :-) tror faktisk vi efterhånden mener det samme, men har forskellig måde at skrive det på :-)

Mvh Jan J
oktantal er det modsatte da det angiver værdi for brændstoffets evne til at undgå selvantændelse, jo højere oktantallet er jo højere kompressionsforhold kan man anvende uden at ladningen selvantænder, det er det man har brug for i ottomotorer hvor man skal undgå at ladningen tænder under kompressionen, det vil i givet fald medføre "tændingdsbanken"

og så tror jeg vist nok ikke jeg behøver forklare det yderligere.
hej er der nogle der kan fortælle hvordan flammer skal værer i midt pottefyret så det giver mest varme
mvh bch

bch

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis