peugeot 806 varm motor lunken luft

Jeg kører i en peugeot 806 med automatik til at styre varmen.
Men lige meget hvad jeg gør, så er luften kun lunken og det tager en krig at få en tålelig temp i kabinen.
Motoren er næsten 90 grader varm og jeg har sat en ½ plade for køleren.
Jeg har haft kølerrens i vandet og skyllet køler og hele systemet igennem og frisk kølervæske på.
Stadig kun lunken luft.. og når man er blevet kold vil man jo godt have en gang god varme ind.

Jeg kører 3 gange om ugen fra Tåsinge, Sydfyn til Ishøj ved Kbh. og selv med fuld varm motor og 130 på motorvej er luften lunken.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg kører i en peugeot 806 med automatik til at... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
send mig stelnr. og din e-mail så få du bilederne og vajledning hvordan man går det.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

så ligger der en privat besked til dig i meddelser

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

VERSION - C5HG0GF1 - Afmontering - montering varmelegeme : DATE © Copyright Automobiles Peugeot Page /

1
Afmontering - montering varmelegeme :
C5HG0GF1 Afmontering - montering varmelegeme :
1. Specialværktøj

Figur : c5hf02jc

Figur : c5hf02jc

Mærke Betegnelse Ref. Ref.
[1] Slangeklemme (-).1512 4153-T

2. Afmontering
Afmonter :
De nederste beklàdninger (venstre side)
De nederste beklàdninger (højre side)
Airconditionafdàkningen
Mod motoren : Afhàgt hele luftfilteret og skub det til siden .

Figur : c5hf0brc

Figur : c5hf0brc

Formindsk trykket i kølesystemet .
Placer vàrktøjerne [1] .

Figur : c5hf0bsc

Figur : c5hf0bsc

Afmonter ( Karrosseriside ) :
Befæstelserne (1)
Tràkstangen(stàngerne) (2)
Befæstelserne (3)
Befàstelsen (4)
Anbring en beholder under rørene til varmesystemet .
Skub indgangs- og udgangsrørene (5) mod motorrummet .
Varmluftssystemet (6) hàgtes af og tages ud ( Tràk ud mod en selv ) .
3. Montering
HASTER : Monter nye o-ringe på ind- og udgangsrørene til varmelegemet .
Ved afmontering foretages arbejdsoperationerne i omvendt rækkefølge .
NB : Fyld kølekredsløbet op og tøm det .

venlig hilsen
Huse Gracanin-Auto
www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

takker

Har ikke modtaget den endnu?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Huse Gracanin-Auto jeg har ikke fået en mail endnu..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsa Grandoldman
Jeg kender ikke til en 806´er da jeg kører i en VW Transporter
jeg kunne som dig ikke få eller nærmest holde varmen i kabinen, den lavede lidt varme men ikke meget
selv efter oliefyr havde kørt i en halv time
jeg gik i gang med at skille ad og fandt i instrumentbordet blæsermotor, efter den sad der et filter, dette filter var tilstoppet - jeg blæste det igennem med kompressorren og vupti var der varme på

- det kan være en mulighed ??

facaderenser 

mvh
Niels

Det må være dit pollenfilter du har renset.. Jeg har prøvet at fjerne pollenfiltret helt for at se om det hjalp, men nej. Håber stadig jeg får den mail fra www.husegracaninauto.com

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis