Hvis man lægger mærke til, hvad der står i tidligere indlæg i denne tråd, så vil man kunne se, at jeg selv ynder at bruge træ til at fyre med.
Men mest, hvis jeg kan komme billigt til det. Helst gratis

Nu taler vi jo ikke om, hvem der kan få fat i det billigste træ, eller hvem der lige har en skov til rådighed, hvor man henter det der skal i ovnen.
Det burde jo være klart, for selv den dårligste "lommeregner", at det er det billigste.
Det det drejer sig om, er hvis man skal købe til markedspris, og helst leveret på bopælen, lige til at smide i ovenen.
Jeg vil afholde mig fra at kommentere yderligere på sluppermands indlæg.... Jens Peter har egentligt svaret meget godt på det.
Til Jens Peter.... jeg har ikke selv købt briketter i Bilka, men i A-Z. Da det er samme firma, formoder jeg at de har samme leverandør. De briketter jeg købte i A-Z, fyrede jeg med sidste vinter. De var OK. Lidt smulder, men ikke meget mere, end jeg har oplevet med andre firmaers briketter.
Det med det optiske er helt rigtigt. Jeg synes også, at træ brænder meget flottere end briketter. Så til "fint" bruger jeg træ... til hverdag briketter

Til tusse67... lidt hurtig hovedregning fortæller mig, at du har haft ca. 55 kr. i timen.
12 m3 nål, kløvet og leveret skal jeg betale 400 kr for m3, ialt 4800 Kr.
4800 Kr. minus din udgift på 1580 Kr. giver dig 3220 Kr. for 58 timers arbejde = ca. 55 Kr. i timen.