2 cyl. Deutz diesel motor - startproblemer

Hejsa

Jeg har en 2 cyl Deutz diesel motor som bruges til generator. Desværre så har jeg lidt problemer med at få den til at starte

Jeg har prøvet:
  • Adskillige batterier for at udelukke manglende strøm
  • Rense dyserne
Når jeg kigger rundt på motoren, kan jeg _ikke_ finde nogen gløderør

Motoren er fra 1986 og har kørt ca. 3300 timer.
Jeg har lige skiftet brændstoffilteret i håbet om at det var det som var "stoppet" men det var det ikke.

Når / hvis jeg endelig får motoren startet, så kører den fint.

Er der nogen som har et godt forslag til hvad jeg kan gøre?
På forhånd tak
Hejsa Jeg har en 2 cyl Deutz diesel motor som... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Kom lige til at nærlæse den her tråd, og kan se at den motor der bliver spurgt til, er magen til en af dem vi har her ombord.

Pinden, pos.1 er ganske rigtig en slags start hjælp. den kan trykkes ind ved koldsstart.
Pos 2 står i forbindelse med 1,men præcis hvad den gør, ved jeg ikke.
Når motoren starter springer pos 1 ud på plads igen af sig selv, men den kan også fås ud manuelt, ved at trykke på pos 2.
Hmm, gav det nogen mening ? ?

Har ikke haft mulighed for at se, om den maskine vi har, også har de 2 ukendte elektriske "dimser" siddende på cylindrene.
På den vi har, er dækslet nemlig boltet på, og har ikke haft tid at bolte det af, for at kigge.

Synes ikke jeg kan se på billederne, om der er ventilløfter på den ? Hvis der er det, så prøv at tage ventildækslerne af, og se om ventilløfteren virker som den skal.

Mvh
Sømanden
Hej så er jeg tilbage igen igen

Jeg har flere gange i løbet af den forløbne uge prøvet at starte generatoren op og umiddelbart virker den bare så den skal nu
Motoren starter op efter 2-3 "tørn" så det må jo siges at være perfekt. Den får ikke forvarme (tror stadig ikke på den har) og starter som sagt inden for de første par sekunder / tørn.

Hvad har jeg så gjort:
  • Tømt tanken helt for gammelt brændstof og hældt ny diesel på
  • Skiftet brændstoffilter
  • Taget dyserne ud og lagt i rensevæske natten over
  • Luftet _virkelig_ godt ud
  • Tørnet motoren lidt
  • Luftet lidt mere ud
  • Ladet batteriet fuldstændigt op
  • Startet generatoren 2 gange med dieselstart og ladet den køre i ½ times tid begge gange

Ud fra det kan jeg ikke sige hvad der har været galt. Måske skidt / snavs i brændstoffet som har gjort at den ikke kan starte på det, men godt køre når den er kommet igang. Motoren har ikke kørt vanvittig meget i de sidste 1½ års tid, hvis det kan have nogen indflydelse?

Uanset hvad årsagen måtte have været, vil jeg gerne takke jer alle for de rigtig mange gode forslag til at få gang i den igen.... TUSIND tak skal i ha
På skibe er det helt normalt at starte nødgeneratoren 1-4 gange pr. måned og lige lade dem blive driftvarme.
Så er der størst change for at de bare virker når de skal.
Jeg tror at det der har gjordt mest er at den har kørt op på drift temperatur, et par gange. Hvis du har mulighed for at sætte belastning på, så gør det og lad den kører ½ time med mest mulig belastning, så den får blæst gammel sod mm ud.

Alt det andet du har lavet er godt, og med til at holde den i god drift stand.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis