Hvad hedder denne sejlbåd?

Er der nogen herinde der har en ide om hvad denne båd er for en?
Den er 33 fod lang, 2,1 m bred, bygget i 1978, har finnekøl og ror med relativt lille skæg. Vægten er angivet til 1900 kg..
Oprindeligt har der været 2 mindre vinduer i hver side, hvilket måske kan anes igennem plexiglas vinduet.

Den står til salg. Nuværende ejer mener at den er lavet af en selvbygger.
Både overdel og underdel er støbt i form.
Er det en One-off, eller findes der flere af dem ??

Håber nogen kan hjælpe...

Er der nogen herinde der har en ide om hvad denne... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og se det er nemlig en rigtig sejlerhistorie (og livskvalitet) - 80 % råhygge og 20 % sejlads - og ja  - men lad nu være - jeg råhygger også når jeg sejler

RIGTIG GODT NYTÅR ENDNU ENGANG TIL ALLE.
fra
flying leth m. besætning
nej nej nej - det er konen, der er skibsrederen !!!
Skrevet af Flying Leth på 30 dec 2009 20:14
nej nej nej - det er konen, der er skibsrederen !!!
Hvis Kone ? sådan noget er jeg da ikke belemret med

Jah.... jeg blev da vist også lige lidt småforvirret der.....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce

OK - meen  er I nu sikker - jeg tænker på Jan's motto

- og så ikke mere kone snak i denne tråd.

Uha da da... det ville da være en streg i regningen, hvis Håndværkeren havde en kone, uden at vide det....

Nå, men det kan han jo finde ud af, ved at tjekke sine kontoudtog fra banken... hahah

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nå men tak for svarene.

Må nok regne med at den er en one-off. Ku alligevel godt finde på at købe den og få noget erfaring ang. aptering. Så må jeg se hvor det bærer hen...

Ja, spring ud i det... og hold os så lige ajour her på LDS med dit bådprojekt...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det kan være det er en god idé at starte med en billig båd, men inden du springer ud i det ville jeg nu gerne vide, hvordan den er bygget. Er det enkeltlags glasfiber eller laminat med skum eller træ som distancemateriale, så SKAL du tjekke, om laminatet er delamineret nogen steder, det sker, som regel ved huller fra afmonteret udstyr eller ved gennemføringer på dækket eller ved gennemføringer i skroget, det er et enormt arbejde at reparere, så få det undersøgt. Du skal op og gå på dæk/kahyt og mærke efter om der er bløde steder, hvilker er resultatet af delaminering. Skrog eller dæk mister sin styrke og delamineringen breder sig når båden gi'r sig. Det er dig der evt. står med problemerne. og er der vand i laminatet, så vil det udvide sig 10 gange ved de temp. vi har nu, og presse laminatet fra hinanden, så vent til det bli'r tøvejr igen før du tjekker. Glem de umotiverede opfordringer til bare at købe, og tænk dig om.
Jeg fraråder dig ikke at købe den, men gør det ud fra grundige tjeks og overvejelser.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis