olie viskositet.

Hej alle.

Har et spørgsmål til motorolieviskositeten på min bil.

i følge indstruktionsbogen må den køre på 15-w40 10-w40 0-w40  5-w30 og 0-w30(dog kun hvis man ikke kører stærkt i længere tid)

mit spørgsmål er hvorfor man ikke kan bruge 5-w40 og om det i virkeligheden ikke godt kan bruges selv om det ikke står på listen.

mvh søren

Søren Hansen

Hej alle. Har et spørgsmål til... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Allan,
hvis du kigger nede i bunden af www.petro-canada.ca, så vil du se at der står "A Suncor Energy Business" og det er også Suncor der nu ejer varemærket.
Jeg tror du har ret i at de fortsat vil bevare mærket - det tyder det på. Det er ofte afhængigt af hvor store egoer ledelsen af det opkøbende firma har i forhold til hvor godt et brand det opkøbte firma er.
Petro-Canada blev oprindeligt skabt af den canadiske regering for at et canadisk selskab kunne få udbytte af de store oliefelter i Canada. Situationen var ellers den at det var de sædvanlige amerikanske selskaber der sad på alle koncessionerne og hev udbyttet ud af Canada.
Sun Energy er så vidt jeg lige har kunnet læse oprindeligt startet i USA, men qua en process til udvinding af oliesand er selskabet mere eller mindre blevet canadisk.
Det er jo interessantat Sun råder over en process til at udvinde olie fra oliesand og Petro-Canada over en rafineringsprocess til at lave helt rene smøreolier. Selv en el-bil skal bruge smøremidler.
Ingen af de to mærker er mainstream kendt her i DK men man støder af og til på Suns Sunoco olier hos uafhængige reservedelsforhandlere (T.Hansen, Krogsgaard, BilXperten etc.).

VH

Dykker

hej dykker
Lige et par rettelser.
sunocor er et rent Canadisk firma og har aldrig været amerikansk, Petro-Canada er fusioneret med Suncor. Så det har ikke noget på sig at de har overtaget Petro-Canada.

Du skriver også.
man støder af og til på Suns Sunoco olier hos uafhængige reservedelsforhandlere (T.Hansen, Krogsgaard, BilXperten etc.).

Suns Sunoco Har slet ikke noget med Petro-canada eller Sunocor at gøre.

Mvh. Allan
[email protected]

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Skrevet af Czanto på 28 dec 2009 00:05
Hej Søren
Vi forhandler:
Petro Canada.
Castrol.
Total.

Hej dykker
Dine oplysninger er forkert. Petro Canada er ikke opkøbt. De er stadig et selvstændig. www.petro-canada.ca

Med venlig hilsen
Allan
[email protected]
tlf. 86 26 35 33

Hej Allan

Det er da rart at få bekræftet at du har en intrasse i at fremme kendskabet til den olie produsent.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej allan.

Tak for oplysningen.

har i nogen form for online salg?

spørger fordi jeg kan se i ligger i brabrand og der er lidt langt hjemme fra mg af da jeg bor lidt uden for københavn.

men har fundet et andet firma i charlottenlund der også sælger det. men kan ikke se om de sælger til private.

MVh søren

Søren Hansen

Hej Søren
Det er ikke alle forhandler der sælger til private.
Hvis de ikke gør, kan du købe det hos os.

AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
Tlf. 86 26 35 33

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Annonce
... og så samtidigt kaste et øje på Penzoil - æ så ring' endda

hej igen.

det lyder godt i har det. men sys måske det er lidt voldsomt at køre til brabrand for at købe motorolie til bilen. :-)

og kan ikke lige se på jeres hjemmeside om i sælger online.

Men er her nogen der ved om og hvor man eventuelt kan købe det på sjælland?

godt nytår.

MVH Søren

Søren Hansen

Hej Søren.. Du siger at du ikke går så meget op i hvad den kører på, da det er en ældre bil. Hvorfor køber du så ikke bare en 10-40 på tilbud. I stedet for at rende jorden rundt for at få fat i den der "magiske mineralske olie"..... Der er sgu nok en grund til at man kører på fuldsyntetisk i billøb osv..

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Det er dumt at betale formeget men meget dummer at betale for lidt.

Jeg kunne håbe, at der en dag var en der kunne fortælle mig logikken i at, Købe en billig olie til min bil.
For det kan da ikke være for at spare penge. Det er promiller hvad man bruger på smøreolie i forhold til det det koster at have en bil. Bedre olier er dyre at fremstille derfor koster de mere. Men de giver også mange flere fordele.
Eks.
Længere levetid.
Færre motorhaverir.
Bedre brændstoføkonomi.

Mit speciale er Reparationer. Og i den forbindelse så jeg at mange reparationer kunne have været undgået hvis man brugte et bedre smøremidel. Der for havde jeg Interesse i at finde ud af hvad der var af produkter på markedet.

Men jeg har kun fundet en producent der kan lave en base olie der er 99,9% ren. Men er der nogen der ved om der er andre der kan lave det, vil jeg meget gerne høre om hvem der kan.

Mvh. Allan
[email protected]

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]

@ Czanto

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.