Vask om natten.

Har du muligheden / generer din vaskemaskine dig ikke når du skal sove, så vask om natten. Du sparer pt. ikke selv noget på det, men du sparer miljøet for en masse CO2.

Hvis du har differentieret eltakster så sparer du også selv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har du muligheden / generer din vaskemaskine dig... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da forholdsvis simpelt... ligesom med CO2 drejer det sig ikke om miljøet, men om at få kroner i statskassen.

Hvad skulle det f.eks. hjælpe på CO2 udledningen, at man betaler f.eks. 1000 Kr. i afgift, hvis ens bil udleder for meget CO2.
Hvis man tror at de 1000 Kr. bliver brugt direkte til gavn for miljøet... ja så er man noget blåøjet.

Det samme med solpaneler... hvis der kommer for mange af dem, kommer der ikke nok ind i afgifter....

Politikerne er nogle miljøhyklere....slut herfra

God Jul..

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tjah her ovre østpå kommer hovedparten af strømmen fra svensk kernekraft som jo er CO2 neutralt, så vi kan jo for så vidt vaske hvornår det skal være. Ovre vestpå må det mest CO2 neutrale vel være at vaske om natten når det blæser. Så får man vel fuld valuta for vindenergien.

Årsagen til at kraftværkerne i Danmark er så hysterisk urentable er jo fordi man dummede sig historisk ved at lægge naturgas ud til privatparcellerne i stedet for at satse på fjernvarme. Derved kunne man have vekslet mellem varme og strømforsyning og fået væsentligt større rentabilitet - og bedre CO2 regnskab.
Som tidligere nævnt, er det fuldstændig ligegyldigt, så længe kraftværkerne kører på fuldt blus...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

det handler i lige så stor grad om vindkraft - som der produceres lige så meget af om natten som om dagen - men som nogen skriver er efterspørgelsen på el ikke lige så stor om natten.
elværkerne vil meget gerne have mindre forbrug om dagen og så til gengæld større om natten, det er her vi som forbrugere kan hjælpe og f.eks. vaske forskudt
p.s. tror jeg gå ud og starter opvaske maskinen nu
@NielsChr lige netop, det vil dine børnebørn sætte pris på. Så må vi håbe at det er strøm fra en kilde, der kan regulere op og ned ift. forbruget, ellers er det jo ligemeget som jbr beskriver.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Den anden dag så jeg på TV noget om brandalarmer, og her kom den kloge rad med et råd om, aldrig at vaske om natten, idet man aldrig måtte lade et elektrisk apparat arbejde uden opsigt. Vaskemaskiner og lignende indretninger har det jo med at stikke ild på boligen ved enhver given lejlighed. Så husk, stå vagt ved vaske- og opvaskemaskiner m.m. medens de arbejder. Det bliver nogle kedelige brandvagter!

Jeg har også hørt, at det er farlig i det hele taget at leve. Der er en del, der kreperer af det!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 24 feb 2010 10:03
Den anden dag så jeg på TV noget om brandalarmer, og her kom den kloge rad med et råd om, aldrig at vaske om natten, idet man aldrig måtte lade et elektrisk apparat arbejde uden opsigt.

Ja så må vi jo håbe at den kloge rad slukker for sin el-måler, køleskab, kummefryser og evt olie/gas fyr og cirkulationspumpe når fjolset ikke er til stede og kan overvåge tingene...Så faktisk vil det jo være en god ide at hivoe hovedafbryderen bare for en 'sikkerheds skyld' - NOT...
Skrevet af ktm på 24 feb 2010 10:03
......
Jeg har også hørt, at det er farlig i det hele taget at leve. Der er en del, der kreperer af det!

Ja, der er vel i virkeligheden meget få eksempler på mennesker, der er sluppet fra tilværelsen med livet i behold?
 
Livet er som et spil golf.... det går slag i slag indtil du ender i et hul

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu overgår du da dig selv!!


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis