Vask om natten.

Har du muligheden / generer din vaskemaskine dig ikke når du skal sove, så vask om natten. Du sparer pt. ikke selv noget på det, men du sparer miljøet for en masse CO2.

Hvis du har differentieret eltakster så sparer du også selv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har du muligheden / generer din vaskemaskine dig... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo også lidt tankevækkende, at klodens temperatur rent faktisk ikke er steget de sidste 10 år... 

Meget af det, vi har hørt de seneste 14 dage minder lidt for meget om 'ulven kommer'. Endnu har ingen kunnet komme med et konkret bevis på sammenhængen mellem CO2 og temperatur.

For omkring 20 år siden var den store skurk hullet i ozonlaget over Antarktis... fordi man nu var begyndt at måle det. Men der er intet bevis for at der ikke altid har været en stærk udtynding af ozon i perioder over polerne...

For 15 år siden boykottede vi alle Shell, fordi de ville sænke Brent Spar på dybt vand. De blev (moralsk) tvunget til at slæbe platformen ind til kysten og hugge den op, hvilket i sidste ende viste sig at være langt mere forurenende, end hvis de havde gjort som først planlagt, og ladet mikroorganismerne på havbunden gufle eventuelle olierester i sig.

Vi agiterer ikke for at man bare skal svine og lade stå til, naturligvis skal vi passe på vores Jord, og vi gør da vores bedste, vi har f.eks ikke tændt for varmen endnu, vi tager hellere en bluse på, selvom vi er naturister, når temperaturen udenfor tillader det, og vi har el-spareskinner på alt, der kan klare det, sparepærer alle de steder, hvor der ikke sidder lysdæmpere, arbejder hjemme, når det kan lade sig gøre i stedet for at koldstarte bilen og køre de 13 km til kontoret.

Men vi skal passe på, ikke at lade os rive med af massehysteri, det har desværre gang på gang vist sig at skade mere, end det gavner.

Vi ønsker jer alle en god, miljøvenlig jul.


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det eneste gode der kan komme ud af dette CO2 hysteri er, at vi formodentlig for speedet udviklingen af alternative energikilder op, så vi kan komme ud af oliesheikernes jerngreb.
Uanset hvad, er der selvklart en begrænset mængde fossile brændstoffer tilbage.

Hvis vi gjorde som Peter R fornuftigt antyder, at vi brugte væsentlige dele af vor elforbrug om natten og vi fik el-biler som kunne oplades om natten osv osv, kunne man jo nedsætte kapaciteten på elværkerne og dermed lette CO2 belastningen, men da man fra ansvarlig side ikke gør noget i den retning, menner de selv samme "ansvarlige" formodentlig at der er blandet meget sludder ind i sagen, som der plejer at være.

Det er en noget mudret affære at være vidne til den standende miljødebat spændende fra miljøaktivisters hærgen til regeringslederes uhæmmede luksusforbrug.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm.... fuldstændig rigtigt, men hvis man alligevel ikke skruer ned for elværkerne...tja så...

Øhmmm, apropos ... det der med fossile brændstoffer... ktm...

Hvis nu du dropper Mustangen når der skal hentes is i en ruf... og slynger kadaveret op på en gammel havelåge i stedet, så har vi andre da fossile brændstoffer til en 5-10 år yderligere... 

I øvrigt har jeg da allerede en hybridbil.... den har 12 V batteri, flere elmotorer og en benzinmotor på 150 HK...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Lige nu har iskagesælgeren lukket, så Mustangen kommer ikke rigtigt på vejene i disse for vort land så kolde dage!
Men i stedet for kommer benziner Land Roveren ud og henter bl.a. naboens Ludo 3L ud af de 10 cm sne der dækker pastoratet her.. Der røg sikkert 5-10 liter på den konto, for at naboen kan skåne miljøet på sin vej over til bageren!

Inden man nu falder over mig, må jeg lige bemærke at vi totalt i div. biler kører ca 8-10.000
km årligt og betaler diverse grønne afgifter, som så fint og glimrende ophæver CO2 udledningen. Endvidere fyrer jeg med CO2 neutrale træpiller og pudser glorien i miljørigtig polish.

Det der undrer mig en hel del i disse sammenhænge er, at det er gamlinger som mig, der egentlig kerer sig en del om at opføre sig miljørigtigt med affaldssortering, kompostering, brændsel, omtanke med kørsel og ferierejser, slukke unødvendig lys osv osv til megen moro for unge mennesker, der giver helt anderledes pokker i alt det værk. Jo yngre mennesker jo mere hån over min bekymring. Men det er jo i grunden udmærket.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Sålænge der ikke er differentieret afafgiftspris på tansporten af strømmen, så er det 'pisse' ligemeget hvornår du vasker, da du nærmest ikke kan se forskel i din pengepung...

Så for at få den kritiske masse (=mange mennesker) med på at vi skal benytte overskudsstrømmen - skal vi først presse lovgiverne så denne afgift bliver lavere når strømmen er billig.

Den bedste måde at presse dem, er nemlig ved KUN at benytte strøm når den er dyrest (Morgen og aften)...Så ligepludselig vil energi selskaberne presse på deres lobbyisme - og vupti så får vi differentieret elpris samt transportafgift også, så vi ALLE får en gulerod for at gøre en indsats
Øv Brian, mit indlæg var nu for miljøet. Men ja, "hvad rager det mig, når nu jeg ikke får noget ud af det".
En lidt åndsvag holdning syntes jeg.

Jeg ved ikke hvorfor, men siden jeg selv har fået børn tænker jeg selv mere over hvordan vi overlader planeten til vores efterkommere, CO2 eller ej, jeg tænker mest på de knappe energi resourcer, som deres børn måske ikke får nogen glæde af.

Jeg har lige pudset min glorie en ekstra gang her på jobbet, har smidt powersaving efter de 500 pc'ere jeg administerer. Noget som ligger meget svagt her i regionsjaelland. Jeg har siddet og regnet lidt på strøm. Hvis de indførte samme energisparerutiner på alle de 12500 PC'er, som de har kørende sammen med os, så ville det virkelig blive til mange kWh om dagen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg er bare 'pisse' sur på diverse politikere - der gerne vil fremstå miljøbevidste - men er 'pisse' ligeglade når det lige pludselig er noget med afgift-lettelser.
Jeg ville med glæde aftage billig strøm, og sætte nogle elvarme elementer i min vand beholder og benytte overskudsstrøm, istedet for at lade min oliefyr buldre løs...

Ja jeg benytter min brændeovn som primær varmekilde, dels fordi det er billigt, men sørme også fordi det er da miljøbevidst,. sparer jo olie, samt transport af denne til DK. Ja mit træ kommer fra skovene omkring hvor jeg bor i Sorø...Så jeg erkender min provokation var tiltænkt, for at få debat...derfor havde jeg '-omkring pisse...

Det jeg mener med at havd-rager-det-mig-holdningen er at hvis der kun er få miljø bevidste folk, er det jo (næsten) ligemeget - vi skal have et jordskred, så det virkelig rykker noget. Derfor skal der gulerødder til, for at tvinge folk til mere miljø venlig omtanke.

Det slår mig at jeg simpelthen ikke fatter, disse lokalplaner, når der skal bygges parcelhuskvarterer, så er der regler for alverdens farver og materialer som bygningerne udadtil skal overholde - Der burde da være et KRAV på at der skal installeres solvarme alternativt solceller i taget, så der kommer tilskud til varme, netop for at spare på udledning af fossile brændsler
Jeg undrede mig også over din udmælding, du er jo rimelig intelligent og det hang ikke sammen.

Vidste du at der faktisk er et maksimum for hvor mange solceller man må sætte på en bygning. Vi er her på hospitalet ved at lave en ny afd. Denne har solceller på væggene og taget. Der er sat mange flere på projektet end hvad der er lovligt. Men som bygherrer siger, jeg vil gerne se den politiker/embedsmand der tør klage over det ulovlige i byggeriet.

Ja, ærgeligt med de manglende gulerødder. Men lige for tiden vil jeg IKKE have strøm fra sverige med 15 kr. på kWh.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja det er ikke altid nemt at skrive hvad jeg mener, men godt du fangede det :-) Vidste jeg jo godt du ville...

Ja det er jo helt forrykt - at der er begrænsninger på antallet M2 der må opsættes solceller på bygningen..Totalt tåbeligt...

Glad for at i få så mange solceller op som muligt :-) Det offentlige er jo et godt sted at starte med at få bygget diverse energi besparende enheder, så tingene kan komme ned i pris, så vi andre private kan købe tingene til en billigere pris - så det bliver udbredt...
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis