Energitjek / Termofoto

Hej Jeg har et 70'er hus på 150 kvm. Den tidligere ejer har skiftet vinduer og efterisoleret på loftet omkring år 2000. Jeg har et normalt energiforbrug, men syntes godt det måtte være lavere Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med energitjek / termofotografering som der reklameres med i øjeblikket, bl.a. i xl-byg? Er det pengene værd? Skal man få fotograferet både ude og inde? Andet? /Tobias
Hej Jeg har et 70'er hus på 150 kvm. Den... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu laver jeg normalt ikke reklame herinde - men med dit postnummer, så ring til Midtjysk Lækagesøgning. Har set ham i aktion - og det er nede på jorden og han lader til at vide, hvad han snakker om. Samarbejder med rådgivende ingeniører, hvis du vil have en egentlig energirapport.

http://www.midtjysklaekage.dk/

 - og ja, et godt IR kamera af den type, han bruger, koster ca. 150.000 + moms, dertil uddannelse og programmel... Kræver forøvrigt en eller anden form for politi-godkendelse af eje sådan et....


Mvh.

Jan R.
Tak til Morten og Jan for at forsøge at holde tråden på sporet og komme med gode inputs.

Jan: Har du et bud på hvad han koster?
Mener at have læst et sted, at man får langt det bedste resultat af sådanne termofotograferinger, hvis det er frostvejr, - gerne minus 5 grader og derunder.
Da det er temperaturforskelle der vises på billederne, så skal der altså være en vis difference mellem ude og inde temperatur for at få et brugbart resultat.

Alle ved jo at vinduer og døre vil lyse op, det der interessant er jo murværk og lignende, - og de billeder hvad enten de er indendørs eller udendørs, bliver altså mest præcise ved en stor temperaturdifference.
Skrevet af dreamer81 på 18 dec 2009 13:33
jeg synes også det er lige lovlig pebret at betale så meget for at få en mand ud.... kan man ikke leje et kamera eller noget

Vil din mekanikker leje sit værktøj ud ?
Tænkt på at der ligger mere arbejde i jobbet end blot at komme ud til dig. Manden skal hjem og fremkalde og levere billeder til dig også. Og hvem tror du der skal betale for det dyre kamara han render rundt med ?
Tanken er da ikke så tosset, der er jo mange steder man kan leje specielværktøj.

Hilsen
Allan
ved ikke om det kan bruges

http://www.xl-byg.dk/Termofotografering-4042.aspx

alt mulig mand

 

bruger du XL byg skal du ha god tid jeg venter stadig men jeg få da en sms fra dem fra tid til anden for at sige de ikke har glemt mig
så i det nye gør det selv blad at der er et firma hvor man kan leje sådan et kamera..prisen var 1000 kr om dagen og så skulle man derudover bëtale til en forsikring af kameraet www.bolig-tech.dk
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis