ny tørretumbler.?

hej

Ja så gik tørretumbleren så der skal en ny til.
men hvilken skal man vælge og hvad skal man se efter.

det skal være A mærket og skal tåle at blive brugt.
og helst ikke for dyret.

Håber i kan hjælpe
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske skulle du lige læse denne, inden du køber nyt:

http://www.taenk.dk/upl/cms/0/2310_...k-8708.pdf

Undersøgelsen viser, at dem med flest fejl, over en 4 årig periode er:

- Blomberg (19 fejl ud af 100 tunblere)
- Gorenje (16 fejl ud af 100 tumblere)

Dem med færrest fejl var:

- Zanussi (2 fejl ud af 100 tumblere)
- Siemens (5 fejl ud af 100 tumblere)

Har iøvrigt selv en Zanussi der er 4-5 år gammel der bare kører derudaf....

Men jeg tror ikke Zanussi laver tumblere i energiklasse A... kun C... men måske tager jeg fejl.

Umiddelbart ville jeg vælge denne model, hvis jeg gik efter en energiklasse A tumbler:
http://www.elsalg-saltum.dk/default.efact?pid=4389

Primært fordi jeg har en Siemens IQ 143s vaskemaskine, der bare er helt perfekt.
Den har et betjeningspanel, der næsten får mænd til at synes det er sjovt at sætte vasketøj over
Her er et billede af en hvid... min er bare sølvfarvet:


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja, ja....sådan er det altid.

Man skal passe på hvad man skriver... nu har jeglige rost min Siemens vaskemaskine... og så, et par dage senere bryder den sammen

Jeg splittede den ad, og det viste sig, at være en knækket ophængsfjeder, der var årsagen til nedbruddet.

Med lidt hamren og banken på den gl. fjeder, fik jeg den repareret midlertidigt, indtil jeg får fat i en ny original fjeder.

Så gik der lige en time med det... men nu spinner den som en kattekilling igen


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com



Jeg æder mine ord i mig igen.... vores Siemens er lige stået af i elektronikken også....

Den kørte i en uge... så døde også elektronikken... sortsvedet topplade og brændt elektronikstank i hele huset

Maskinen har kostet 6000 fra ny og har holdt i 4 år og 1 måned.
Har vasket ca. 1 vask pr. dag.

ALDIRG mere Siemens, eller Bosch for den sags skyld...samme produkt.

Som sagt... jeg æder mine ord i mig igen og har lige bestilt en ny Zanussi maskine, da de jvf. ovenstående tests er de mest fejlfri på tumbler området. Men det gør sig også gældende på vaskemaskineområdet har jeg erfaret....såhhh.
Men lad os nu se. Har bestilt en Zanussi ZWG 5165 hos whiteaway.com ... pris inkl. levering...godt 3300 Kr.

Og sådan kan man blive klog af skade......

Vil lige sige, at jeg også overvejede Wasco fra HN til ca. samme pris, men valget blev Zanussien, fordi det var inkl. levering og så på grund af testresultater.
Har tidligere haft en Wasco fra HN, der kørte upåklageligt i 7 år, og virkede, da vi gav den væk.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du har jo selv bedt om problemerne!
Du må lære ikke at rose hårde hvidevarer, biler og lignende mekanik. Sidder du f.eks. og kører i bilen og får sagt noget om at den kører pragtfuldt, ja så går der næppe en halv dag, så holder du der så ynkeligt.
Hovmod står for fald!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ktm...har du talt med min kone?.... hun har lige sagt det samme!...

Nå, men jeg er så færdig med at rose noget som helst frem over....

Har iøvrigt lige lavet et regnestykke over hvad sådan noget vaskemaskine-halløj har kostet mig indtil dato... bare lige for at se om mærker og kvalitet hænger sammen... og ja det gør det!!!

Køb de billigste mærker... det svarer sig bedst i længden... det er min erfaring... se flg. :

- BEKO            fra 1982-1992   Pris   3500Kr.   Pr.dag:   0,95Kr.
- Bauknecht       fra 1992-1997   Pris   6000Kr.   Pr.dag:   3,30Kr.
- Wasco            fra 1997-2005   Pris   2800Kr.   Pr.dag:   1,10Kr.
- Siemens          fra 2005-2009   Pris   6000Kr.   Pr.dag:   4,10 Kr.

(Og ja, jeg er klar over, at der er forskelligt elforbrug og vandforbrug på de enkelte maskiner, men i mine tilfælde ikke så store forskelle, at det har nogen større betydning for mit regnskabs pointe...)

Mit vaskebehov var faktisk større med BEKO´en... 2 små børn + 2 voksne, end med de andre maskiner.

Nu må vi se med Zanussien... hvis den skal holde gennemsnittet for mine maskiner, skal den køre i 6.75 år.  
Gør den det, kommer den til at have kostet 1,34 Kr. pr. dag.

Men lad os nu se... jeg har skiftet taktik og siger: Det gør den nok ikke!!


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 15 dec 2009 11:51
ktm...har du talt med min kone?.... hun har lige sagt det samme!...

Men lad os nu se... jeg har skiftet taktik og siger: Det gør den nok ikke!!



Ja da, var du ikke klar over det?

Af skade bliver man klog, men sjældent rig!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var da ikke så meget ved.. Fik min tørretumbler til at køre igen,det var remmen der var slidt op.
Den er fra 1998 og har ca vasket/tørte 1 gang pr dag så den har holdt godt.
Kunne godt være at man skulle have en AGE igen men det er jo nok ikke det samme. Desvære
Vi havde den samme maskine fra Siemens den holdte fire år jeg ofrede ny vandpumpe til 800,- 2 mdr senere gik lejerne nu har vi købt Miele det holder håber jeg. Jeg sendte en klage til Siemens kundecenter men fik aldrig svar elendig service, det var trods alt deres top model.
For at svare på dit spørgsmål har vi købt en gas tørretubler fra Miele, vi får sat den til efter jul kan tørre 6 kg tøj på en 30 min måske det var det en ide til dig når den går næste gang. onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" width=20 height=20>
Hej Rentojohn.
 Så skal i nok også lige lære at bruge den, for med så høj en varme den kan give vil noget af jeres beklædning ikke have godt af en tur i maskinen. Alt der indeholder mere end 20 % kunsstof vil være i farezonen.

V.h.  Håndværkeren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis