Dieselmotoren funktioner

Overskriften antyder at jeg nok kommer med flere ting, efterhånden, som jeg skal ha' samlet det hele, jeg købte motoren med alle ledninger klippet ved motor, og intet instrumentbræt.
Min motor er modsat Forden i Tøffen udstyret med forvarmere, jeg husker fra tidligere tider at, der var en art glødetråd i instumentbrættet, og når den var godt opvarmet startede man. Men har denne tråd andre funktioner end blot at melde, nu er det tid, og kunne man ligså godt bare tælle til X. Jeg er iøvrigt int. i at købe sådan en, hvis nogen skulle ha' en til overs.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Overskriften antyder at jeg nok kommer med flere... Vis hele indlægget
101 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik
imponerende at du kan lave disse ting med en hånd :-) såån eret jo når man arbejder på "egen" hånd he he - når men boortset fra det hvad siger du til søndag eller mandag formiddag med de sidste motorting ..........??????????

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

ok vedtaget

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

En milepæl i dag. Besluttede mig for en sejltur, og det gik fint, motoren spandt, fin rorreaktion og båden var meget rolig trods en del sø, så for en der købte båd uafprøvet, var det en god oplevelse. Nu mangler jeg så bare resten.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Til lykke!!

fra en der for første gang har totalrenoveret en dieselmotor og snart skal til at starte op!!
Jeg håber lidt på samme gunstige resultat.
Er spændt på opsætningen af indsprøjtningspumpen ift. det øvrige, er lykkedes.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
altid godt med en happy ending ... tillykke

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja Ja tak tak men der er sgu langt til enden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Godt klaret erik - var der stadig lidt tilbage af det ujævne - så du om ladefordeleren kørte som den skulle - uha har flere spørgsmål ----- men lige en ting --- omdr. kontra fart passer det sådan nogenlunde efter din vurdering - har du prøvet fuld knald på maskinen - jeg tænker på om skruen passer bare sådan nogenlunde eller om vi skal hen og tage lidt af den.............hvis den oser lidt sort røg ved fuld power er skruen muuligvis lidt for stor - men vi skal selvf. også tage hensyn til at den er noget "langhåret" i bunden :-) og så er der lige det med "komfort hastighed" kontra et "piskeris" bagved og larmende motor............

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Det får du lov til selv at tjekke!

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
tænkte det nok ;-)

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også