Feedback på min hjemmeside

Lige for at pointere det, denne tråd er IKKE reklame for mit firma, men kunne godt bruge lidt feedback på nogle sider jeg er ved at lave.

Bryder den dog alligevel reglerne for forummet, så må Admin lige slette den.

Jeg ville godt udbyde vores kompetence områder, og dermed har jeg valgt at gå lidt dybere ind i hvordan tingene bliver lavet, jeg er dog ikke den helt store skribent, så gode forslag til teksten modtages gerne.

Til at starte med lavet her jeg lavet 2 sider, ved ny 1.sal og renovering af eksisterende 1.sal, og vil da lige hører folks mening inden jeg går i krig med flere sider.

Sider kan ses her på nedenstående links, hvis nogen har lyst til at kigge dem igennem, og lige komme med lidt ris - ros til siderne...

Udnyt tagetagen

Ny 1 sal på huset

Lige for at pointere det, denne tråd er IKKE... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hm...

Må vist lige forklare at det jeg mener med konsekvens er at hvis du i teksten lader begge ord begynde med stort, istedet for kun det ene......

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg synes det er en meget informativ hjemmeside du har lavet.

Det du skal huske på er, hvordan du fanger og fastholder kunder der surfer efter en håndværker.

Når jeg personligt kommer til en side, som skal fange min interesse, skal der på forsiden være noget for øjet også... det mener jeg mangler lidt på dine sider.

Jeg ser en masse tekst, som jeg forholdsvis hurtigt beslutter mig til at springe over...

Der skal efter min mening være nogle flere billeder, eller de der er skal have en mere fremtrædende plads, evt. bare størrelsesmæssigt, end teksten.
Den uddybende tekst skal ikke være på forsiden, men på undersiderne.

Yderligere savner jeg lidt din sidemenu, som du har på nogle af undersiderne... det ville være fint på forsiden... og nu vi er ved menuer... sidemenuer er meget bedre end "overmenuer".

Husk nu på, at jeg skrev, at dine sider er meget informative... det skal du holde fast i. Det er nemlig tit og ofte en mangelvare hos firmaer, at deres hjemmesider er for overfladiske.
Min mening er bare at uddybningen skal være på undersiderne...

Andre har jo deres holdninger til, hvordan tingene skal skrues sammen, for at "please" dem.
Det er fordi der findes forskellige persontyper, der hver især har forskellige preferencer for hvordan man opfatter et budskab.
Hvis man er interesseret i den slags, kan man begynde at studere lidt Jungs Typeindikator halløj eller evt. 4 MAT metoden... der er mange at vælge imellem.

Det jeg dermed siger er, at det der er lov for den ene, ikke er det for den anden.
Du, som erhvervsdrivende, skal ramme hele segmentet... derfor bliver du nødt til at prøve at gøre alle tilfredse... eller afskrive specielle grupper af mennesker...

Lige nu ser jeg din hjemmeside som en, der henvender sig til "blå" mennesker, iflg. 4 MAT metoden... mennesker der gerne vil have ting i kasser, korrekt beskrevet og sådan lidt bogholderagtigt administreret...

Men... der mangler noget til øjet...fantasien og så videre for os "gule" mennesker iflg. 4 MAT....

Men med lidt justering, kan du også fange os.... de "gule"....

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 25 dec 2009 13:27
Jeg synes det er en meget informativ hjemmeside du har lavet.

Det du skal huske på er, hvordan du fanger og fastholder kunder der surfer efter en håndværker.

Når jeg personligt kommer til en side, som skal fange min interesse, skal der på forsiden være noget for øjet også... det mener jeg mangler lidt på dine sider.

Netop derfor jeg efterspurgte lidt feedback, jo brede siden rammer jo bedre.

Er det generelt billeder på siderne du mener der mangler ?
Eller er det under kompentecer siderne ?

Jeg ser en masse tekst, som jeg forholdsvis hurtigt beslutter mig til at springe over...

Der skal efter min mening være nogle flere billeder, eller de der er skal have en mere fremtrædende plads, evt. bare størrelsesmæssigt, end teksten.
Den uddybende tekst skal ikke være på forsiden, men på undersiderne.

På undersiderne er der meget tekst ja, der er kun nogle billeder på de mere uddybende kompetencesider, men skulle jeg måske ændre på.

På forsiden er der både lidt billeder og tekst, netop for den skulle virke mere interessant, og har herefter oprettede nogle væsentligt mere uddybende undersider med masser af billeder og tekst til de forskellige kompetencer, man der mangler selvfølgelig stadig på en del af kompetencerne.

Andre har jo deres holdninger til, hvordan tingene skal skrues sammen, for at "please" dem.
Det er fordi der findes forskellige persontyper, der hver især har forskellige preferencer for hvordan man opfatter et budskab.
Hvis man er interesseret i den slags, kan man begynde at studere lidt Jungs Typeindikator halløj eller evt. 4 MAT metoden... der er mange at vælge imellem.

Det jeg dermed siger er, at det der er lov for den ene, ikke er det for den anden.
Du, som erhvervsdrivende, skal ramme hele segmentet... derfor bliver du nødt til at prøve at gøre alle tilfredse... eller afskrive specielle grupper af mennesker...

Nemlig, min side skulle gerne tiltale så mange som muligt, og ved godt at tekstforfattere og grafisk designere sikkert kender nogle metoder til dette som vi andre ikke kender så meget til, men ved at få feedback fra flere kilder, er det måske nemmere at ramme noget, som virker så bredt som muligt.

Lige nu ser jeg din hjemmeside som en, der henvender sig til "blå" mennesker, iflg. 4 MAT metoden... mennesker der gerne vil have ting i kasser, korrekt beskrevet og sådan lidt bogholderagtigt administreret...

Men... der mangler noget til øjet...fantasien og så videre for os "gule" mennesker iflg. 4 MAT....

Men med lidt justering, kan du også fange os.... de "gule"....

Måske har du ret her, for jeg er nok personen der godt kan lide det hele delt op i rammer og felter, så det står pænt og nydeligt.

Af hensyn med mere til øjet, så kan dette sikkert nemt ordnes, uden af det ændre alt for meget i opstillingen i teksterne som de er, så også de "gule" finder sider interessante...

Yderligere savner jeg lidt din sidemenu, som du har på nogle af undersiderne... det ville være fint på forsiden... og nu vi er ved menuer... sidemenuer er meget bedre end "overmenuer".

Sidemenu er lidt med vilje kun placeret på undersiderne, bla. fordi den tager for meget plads og fokus på forsiden, men den er mere eller mindre aktiv på alle undersider, undtaget et par stykker jeg ikke har fået rettet til endnu.
Side menuen er jo også tilpasset de forskellige undersider, og vil måske derfor virke forkert på forsiden, da det er samme kategorier, som findes på bla. kompetence siderne, men ikke på de andre undersider.

Er det fordi du syntes der mangler nogle vigtige menu punkter fra forsiden af du mener den mangler .... ?

Er det noget alle de side du mener kunne tiltale både de "blå" og "gule"

En side om mere omfattende tagrenovering
Nu er jeg jo ikke så gammel, så jeg kan rigtig godt lide at se på billeder!!
Det er måske bare mig, men jeg ville rigtig gerne have nærbilleder af de brugte fagudtryk, så som tagfod, skotrende osv.
Så er det snart lige ved at du kan sælge rettigheder til Teknisk Skole som undervisningsmateriale.
Stadigvæk skal du være meget konsekvent med at bruge store bogstaver ensartet og i overensstemmelse med din fastlagte stil, samt bruge stavekontrollen flittigt!
Men ellers er jeg meget betaget af din fine beskrivelser. Når du er helt færdig med det, må du se at få den gjort kendt, f.eks. på Boliga.dk og andre tilsvarende steder.
Jeg kan jo bruge de fremgangsmetoder vi ser brugt her på LDS!!!
Du har i hvert fald den fordel, at der er ikke mange, som orker det enorme arbejde, det er at lave en sådan hjemmeside, hvorved der ikke er mange "konkurrenter".

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
He he, billeder foretrækkes også af de helt små, og ikke kun de ældre...

Helt enig, der mangler nogle billeder af de forskellige steps, men det glemmer man lige når man er igang med projekterne jo, men skal nok huske det fremover, også lige få det tilføjet på nogle af de sider.

Havde lige glemt at publicere ændringerne på en del af undersiderne, så de fleste af de første undersider, skulle der gerne stå Koluda Byg nu fremfor Koluda byg, dette gælder i hvertfald for så godt som alle overordnede undersider.

Stavekontrollen bruges ellers også flittigt benytter firefox, men den laver også smuttere engang imellem, derfor benytter jeg nogle gang i stedet for et par brugere fra mit forum, så er super skarpe til at finde stave fejl og måske lidt forkert beskrevet tekst.

Men du har helt ret, det er et rimeligt stort arbejde, derfor laves siderne og rettelserne også løbende når tiden eller er til det, og med en familie i huset her, så skal der jo også prioriteres lidt.

Men min fordel er også at jeg laver dette selv, hvor andre måske skal ud og investere i bla. tekstforfattere for at få disse sider op at stå, jeg skal så bare have en smule hjælp til hvordan jeg laver dem så de virker optimale, og lidt hjælp til selv stavningen og tegnsætningerne, man er jo bare en simpel håndværker...
Skrevet af ktm på 27 dec 2009 14:16
Nu er jeg jo ikke så gammel, så jeg kan rigtig godt lide at se på billeder!!
Det er måske bare mig, men jeg ville rigtig gerne have nærbilleder af de brugte fagudtryk, så som tagfod, skotrende osv.
Så er det snart lige ved at du kan sælge rettigheder til Teknisk Skole som undervisningsmateriale.

Der kunne jo også laves en fagudtryksordbog med billeder på
For det kan også blive belastende hvis man kender udtrykkende og så hele tiden skal have dem beskrevet, men hvis de eks. er som klik bare links, ligesom koludabyg allerede gør her på sitet

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jep, en slags Wikipedia på hjemmesiden med billeder og en lille beskrivende tekst, har faktisk overvejet det, men er et stort arbejde som nok må vente lidt...
Sig mig Flemming, skulle du ikke hellere vise os lidt billeder af dit nyreparede hus, frem for at korrekse med andre?
Jeg har jo hele tiden billedet for mit indre øje, hvor du har placeret en bil inde i stuen!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 27 dec 2009 15:40
Sig mig Flemming, skulle du ikke hellere vise os lidt billeder af dit nyreparede hus, frem for at korrekse med andre?
Jeg har jo hele tiden billedet for mit indre øje, hvor du har placeret en bil inde i stuen!

Det skal der nok komme, skal lige have fundet datakabel mm

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis