HVILKEN BRÆNDEOVN SKAL JEG VÆLGE OG SKAL DET VÆRE PLADE ELLER STØBEJERN?

Hejsa Jeg har kig på brændeovne af følgende mærker: Contura 510, Lotus Sola og Varde Shape. Nogen som kan komme med en anbefaling til en af disse eller skal jeg vælge en helt fjerde? Og skal jeg vælge plade- eller støbejern? På forhånd rigtig mange tak for din hælp. hilsner tellme
Hejsa Jeg har kig på brændeovne af følgende... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 20 nov 2009 08:29
Det må være din spøg Urup ! En Begazin er da noget af det mest enkle og Design mæssige Håndværk. Havde jeg råd, var det sådan en jeg havde istedet for Vardeovnen.

En Bekassin er muligt effektiv nok, men grim som bare arvesynden. Hvis man kan tale om en "øjenbæ" indenfor brændeovne, ville Bekassinen stå til en 1.præmie. . . . . .


Nu er det jo et spørgsmål om øjnene der ser....

Bekkasinen er produceret siden 1927 og sælges stadig. Det må vidne om, at der er nogen der ønsker en sådan.

Og det er jo ikke fordi den er specielt billig, at den sælges... der kan fås mange "blik"-ovne i pop-smart design til meget billigere penge.

Så kære smagsdommere... tag dog og fat det!

Der findes mennesker der kan lide andet end det I selv kan lide...  

Nogle kan lide gamle biler, nogle ældre... den ene kan lide moderen den anden datteren osv.

Og sådan er det... uanset om I kan lide det eller ej

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

JBR - hvis man læser dit indlæg neutralt - kommer man til den konklusion, at du bare konstaterer, at man kan være uenig - vi andre tør at være det!

 

Uldal du er meget modig... men noget har du da forstået

Hvor meget, det ved jeg ikke.... min pointe er, at det er lidt formålsløst at diskutere smag... men hvis du mener det modsatte... så tør jeg da også godt være uenig med dig

Eller andre for den sags skyld...
Så lad os puste os op og se om ikke vi kan blive rigtigt uenige...allesammen...

Ja, ja... gas nu lidt ned... og så god weekend iøvrigt...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Næh, vi kan skam ikke blive uenige, hvis bare I retter Jer ind efter det, jeg synes er rigtigt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ha... jeg mener det samme som ktm ....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja men så er vi enige!
Hvor er det dog en fredelig Verden!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, "å det ær båre dæjligt"... her op til Jul

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

min klanker også - navligt når den blir bålet godt op eller jeg sænker lufttilførslen i spjældet. Klanker din Morsø også jbr ? og hvad med
"kampvognen" (bekkasinen) nogen som ved om denne også klanker når der kommer blus på..??
Min morsø Klanker også når der fyres godt op i den, jeg har har været så uheldig at den rist som brændet ligger på er har trukket sig pga. varmen. den kunne ikke tåle mine gamle listelofter de gav meget varme indenfor kort tid. men det var gratis varme.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis