KIty fræserjern

Hej alle.
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en kity 626 træ fræser,men nu er jeg knap så lykkelig, da synes umulig at skafe nye jern til sådan en maskine.

Rudi

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvilke jern har du brug for
langt de fleste jern fra andre maskiner kan også bruges til den , nogle skal du dog have en overgang til
en god maskine du har fået , kunne bare godt tænke mig lidt bedre trækkraft på den , har selv en magen til
Kunne tænke mig nogle profil jern,  feks til hulkant lister.
Findes der også kutter til maskinen? Du skulle vel ikke havde en manual?

Rudi

ja du kan få langt de fleste profil og falsjern samt kuttere som til alle andre små fræsere , dog er mange af dem med 30 mm hul , men det klares nemt med en bøsning
her er bare et lille udplug af dem du kan få , langt de fleste her kan køre i din fræser
http://denmark.felder-gruppe.at/?page=shop_node&node=686
dog er det ikke den billigste side at handle
har dog ikke en manual , men du kan bare sige til hvis der er noget du er i tvivl om , det er en ret simpel maskine at bruge
Tak skal du have det lyder rigtig godt, så er jeg straks mere lykkelig igen.

Rudi

Annonce
Har lige været inde for at se på universal-falskutter,har du erfaring med dem eller hvad bruger du?

Rudi

jeg bruger både kutter ( vistnok 40x96 mm )med div profiler alm profiljern og notjern
bare husk at de ikke må have en diameter der er større end der kan være i fræseren når ringene er passet til
Hej igen.
hvad mener du med når ringene er passet til?
.kutteren må vel ikke over stige 100mm i diameter med jern,jeg har en slinger klinge som er 100mm, det er vel max diameter,eller???

Rudi

der skulle gerne være nogle ringe med til at lægge i bordet , så hullet hvor akslen kommer igennem kan tilpasses efter jernets størrelse
kutterhovedet må helst ikke overstige 100 mm , men de faste jern kan gå op til 184 mm ( hvis det er den originale skærm der er med )
hvis der ikke er ringe med , kan du godt selv lave dem , også så det er forsvarligt
Jeg havde en mindre model, som jeg lavede en ny aksel til, så den kunne bruge jern fra overfræsere

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis